Dialogi z dyktafonu Rozmowa z Agnieszką Lubomirą Piotrowską Teatr Starałam się oddać styl Czechowa, jakim go słyszę, a nie polszczyzną sprzed 120 lat. Zależało mi, żeby polski widz czuł, że Czechow mówi o nim i otaczającym go świecie
Pęknięty dzwon Agnieszka Kochanowska Teatr Płatonow Grzegorza Wiśniewskiego w Teatrze Wybrzeże jest Hamletem pozbawionym koturnów. Prawdą, która go poraża, jest prawda o samym sobie, o własnej bylejakości
BACKSTAGE: Bracia i siostry Łukasz Chotkowski Teatr „Najtrudniejsze podczas prób było wytworzenie w sobie stanu po katastrofie, kiedy w ciągu minuty to, co do tej pory było nam znane, przestaje istnieć” – pisze dramaturg przed premierą „Braci i sióstr” w reżyserii Mai Kleczewskiej
Bunin, „O Czechowie” Radosław Romaniuk Literatura Poznali się w 1895 roku, od 1899 datuje się ich zażyłość, która trwała pięć ostatnich lat życia Czechowa. We wspomnieniach Bunina o spotkaniach po wielekroć powracają dwa motywy: słów i milczenia
„Mewa” w reż. P. Miśkiewicza Marta Bryś Teatr W „Mewie” Miśkiewicza nie ma uczuć ani emocji, są tylko wrażenia kreowane na potrzeby artystycznych popisów. Ideały zamieniły się w rozgoryczenie i bezrefleksyjne przyjmowanie rzeczywistości
LITERATURA OD KUCHNI: Szatańskie szampany albo bezczelność Gomory Bogusław Deptuła Obyczaje „Nie ufajcie szampanowi… skrzy się jak diament, jest przezroczysty niby strumyk leśny, słodki jak nektar (...), ale… z daleka od niego!” – ostrzega Czechow
LITERATURA OD KUCHNI: Pieczone gąski Bogusław Deptuła Obyczaje U Czechowa je się smacznie i z fantazją. Prawdziwą perłą jest pod tym względem opowiadanie „Syrena”. Choć to wcale nie z morza pochodzi dzisiejsze danie