Rozrabiaka, czystej krwi artysta Rozmowa z Janem Peszkiem Teatr „Był taki niewybredny żart, że nawet deskę klozetową zagram. A ja bym się tego podjął, chociaż nie wiem, jak bym to zrobił. Tego się nauczyłem od Schaeffera, awangardy i zespołu MW2” – rozmowa o zmarłym niedawno twórcy metody aktora instrumentalnego
Wywracanie stolika Wiktor Rusin Muzyka O twórczości teatralnej i kompozytorskiej zmarłego niedawno Bogusława Schaeffera powiedziano wiele. Czy ktoś natomiast pamięta dwa tomy „Kompozytorów XX wieku”? To być może najinteligentniejszy i najdokładniejszy przewodnik nie tylko po nowej muzyce, ale po jakiejkolwiek dziedzinie sztuki XX wieku
Słychać to, co widać Adam Suprynowicz Muzyka W środowisku muzyki współczesnej brak jest zainteresowania dla rzeczy tak przyziemnych jak wizualność. To siła tradycji. Tu się nie patrzy, tu się przychodzi słuchać, reszta jest nieistotna. Tymczasem wyrosło nowe pokolenie odbiorców i twórców, które zaczyna patrzeć
Toniemy w mnogości Rozmowa z Łukaszem Pawlakiem Muzyka Wydałem w Requiem Records około 200 albumów – kaset, winyli, CD-rów, płyt CD. Kiedyś sukcesem było skserowanie czegokolwiek czy posiadanie maszyny do pisania. Dziś problemem jest nadmiar
5. Festiwal Muzyki Polskiej Tomasz Cyz Muzyka W programie piątej edycji krakowskiego Festiwalu Muzyki Polskiej znalazły się tzw. highlights. Wolę, jak jest wyraziście, z mocniejszym akcentem, niż tak – trochę jazzu, trochę drive’u, trochę smooth
Warszawska Jesień 2009 Festiwal Krytyków Muzyka W dniach 18-26 września odbył się festiwal Warszawska Jesień. dwutygodnik.com znów słuchał muzyki – oto podsumowania Moniki Pasiecznik, Ewy Szczecińskiej i Jana Topolskiego
Kłopot z Jubilatem Ewa Szczecińska Muzyka Siedząc w sali koncertowej i słuchając muzyki Bogusława Schaeffera, mam zawsze przed oczami jego postać w geście drwiny grającego nam wszystkim na nosach
Schaeffer (l. 80) Adam Wiedemann Muzyka Schaefferowska eskalacja nowości budzi mój najwyższy szacunek i zachwyt, ale jednak prowadzi do efektu „wciąż co innego, a zatem bez przerwy to samo”