Wielkie pustki Adam Woźniak Literatura Tematem „Czarnolasu” jest utrata. Autorce udało się z nim wytrzymać przez 88 stron. Może to właśnie w sam raz? Na książce znać ślady walki. Samotne zdania sprawiają wrażenie wyrwanych pustce
Rzeczy małe i ubogie Rozmowa z Pawłem Romańczukiem Muzyka Proza Schulza ma pewną namacalność. Wyszukiwane przeze mnie „małe instrumenty” pochodzą najczęściej z tamtego świata, z czasów, kiedy dźwięk był jeszcze realny
Teledysk do Schulza Marceli Szpak Literatura Podobnie jak proza Schulza, „Martwy sezon” Woynarowskiego nie jest książką dla wszystkich i wymaga od odbiorcy rezygnacji z pewnych przyzwyczajeń i założeń
NUDA: Człowiek, który się budzi Aldona Kopkiewicz Literatura W cichym wyjściu melancholika ze świata niektórzy dostrzegają potencjał krytyczny, nic jednak światu po znudzonych obserwatorach. Ważna staje się dopiero praca w samym tworzywie: gest artystyczny, który odbija się od ściany dzięki sięgnięciu po coś, co ścianą nie jest
Tęsknoty Rozmowa z Jurijem Andruchowyczem Literatura „Na przełomie wieków w Drohobyczu były dwie atrakcje: największa synagoga w Galicji i największa rafineria. Może to już jest dostateczne tło dla powstania takiego zjawiska jak Bruno Schulz” – rozmowa przeprowadzona na Festiwalu Schulza w Drohobyczu
„13 miesiąc. Requiem dla Brunona Schulza” Anna Diduch Teatr Nie jest łatwo mówić i pisać o tym przedstawieniu, przede wszystkim dlatego, że „13 miesiąc” jest dziełem do cna formistycznym
SKOK W BOK: Tytani Jan Gondowicz Obyczaje Wydana w 1971 roku w Londynie „Książka o Grydzewskim” to wielki chór pokrzywdzonych autorów, którzy z dystansu całych dekad nie mogą redaktorowi wybaczyć, że kiedyś tam zmienił im „szofer” na „kierowca”, „perfekcję” na „doskonałość” i „eksport” na „wywóz”
ZBIEGI OKOLICZNOŚCI: Wakacje z Kotem Jeleńskim Piotr Kłoczowski Literatura Marzenie dzieci, żeby nazajutrz – jak tylko będzie pogoda – popłynąć do latarni morskiej, pozostaje wciąż niespełnione