Gram muzykę, nie tekst Rozmowa z Marcinem Maseckim Muzyka Nokturny Chopina znam od dziecka i słyszałem je miliony razy. Dlatego postanowiłem zagrać je ze słuchu, z pamięci, z pominięciem nut. Słuchałem i powtarzałem, słuchałem i powtarzałem. To było niezwykle uwalniające
Oklaskać? Wybuczeć? Adam Wiedemann Muzyka Warszawska publiczność do najcichszych nie należy. Mógłby to być naprawdę świetny występ, gdyby nie te natrętne owacje – relacja z 12. Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Chopin i jego Europa”
KONKURS CHOPINOWSKI (4): Cho-pin i Szopen Gniewomir Zajączkowski / Szymon Żuchowski Muzyka O finale XVII Konkursu Chopinowskiego nie jest łatwo myśleć ani pisać z entuzjazmem. Choć powinny mu towarzyszyć najgorętsze emocje, ze wszystkich etapów wypadł najmniej ciekawie
Pawilon małych drapieżców Adam Wiedemann Muzyka Podczas „Sarabandy”, w której Anderszewski okazał się arcypoetą delikatności, zagrzmiały nagle armaty i gmach Filharmonii zatrząsł się w posadach. Zrozumieliśmy, że to nie nowe powstanie warszawskie, tylko kończy się koncert Orkiestry Świątecznej Pomocy
Anderszewski znów w Warszawie Karolina Kolinek Muzyka Jest coś w Anderszewskiego interpretacjach Bacha, co za każdym razem każe się zastanawiać, kto właściwie jest w tej muzyce bardziej istotny: kompozytor czy wykonawca?
Debussy według Aimarda Marta Nadzieja Muzyka Gra Aimarda jest przeszywająca, skupiająca uwagę od niemal pierwszych akordów. Czemu to przypisać? Wytężonej, pogłębionej lekturze partytury z przysłowiowym ołówkiem w ręku?
Pianohooligan „Experiment: Penderecki” Tomasz Handzlik Muzyka Jedną z najciekawszych wizji muzyki Pendereckiego w interpretacji Orzechowskiego jest „Stabat Mater”. Błogiego nastroju nie doświadczymy jednak zbyt długo
Poszukiwać samego siebie Rozmowa z Piotrem Orzechowskim Muzyka „Pendereckiego nie wymyśliłem nagle. Jego muzyka fascynowała mnie od dzieciństwa. Nigdy jednak nie przypuszczałem, że będę ją kiedyś grać”. Właśnie ukazała się płyta „Penderecki: Experiment”
Koncerty Mozarta według Lisieckiego Marcin Majchrowski Muzyka Tej płyty nie można porównywać z nagraniami dojrzałych pianistów – to oczywiste. Nie da jej się również zestawiać z wykonaniami będącymi rejestracjami pojedynczych koncertów, albo fragmentów konkursowych występów nastoletnich muzyków
Mission: Mozart Rozmowa z Janem Lisieckim Muzyka Interesuję się nowymi technologiami, aeronautyką, a zarazem muzyka klasyczna to mój świat – mówi 17-letni Jan Lisiecki, który zadebiutował płytą z Mozartem w sławnej wytwórni Deutsche Grammophon
Grzegorz Piotrowski, „Fortepian ze Sławska” Karol Szymański Muzyka Dla Piotrowskiego muzyka w prozie Iwaszkiewicza i muzyczność tej prozy są czymś więcej niż faktem o znaczeniu językowym, literackim. Są znakiem muzycznej wizji świata – symbolem kontinuum życia i sztuki