Ciasto na koniec świata Renata Lis Literatura Nie interesuje mnie sztuka dla sztuki. Chcę być obecna, uczestniczyć. Na ile mogę i potrafię, bo grupy dla lesbijek 50+ na fejsie jednak nie poprowadzę, choć była taka propozycja. Oto formuła mojego paradoksu: jestem pisarką i chcę być z innymi
Rytm, melodia i rachunek sylab Rozmowa z Ryszardem Engelkingiem Literatura Flaubert był mieszczuchem i dobrze czuł się w mieszczańskim ciepełku. Ale ganił się za to i w ramach swoich konserwatywnych przekonań wybrał jednak własną, osobną drogę. Boy ma rację, pisarz uciekał w sztukę przez wielkie „S”, do której miał bałwochwalczy stosunek
BACKSTAGE: Bovaria Anka Herbut Teatr Madame Bovary staje się ekstremistką uniesienia, terrorystką miłości. Jej zachowanie jest graniczne, intrygująco skrajne i perwersyjne w całkowitym przekonaniu o swoich racjach
„Madame Bovary” w reż. Rychcika Joanna Wichowska Teatr „Madame Bovary” Rychcika porusza grą aktorską, ale męczącą konsekwencją skrajnego sformalizowania spektaklu jest zaniechanie jakiejkolwiek próby komunikacji z widownią