„Ofelie” w reż. Wiktora Rubina Witold Mrozek Teatr W „Ofeliach” Rubina kobiety są ofiarami mężczyzn, mężczyźni ofiarami kobiet; wszyscy razem – ofiarami Sztuki rozumianej jako narzędzie panowania, akt podszyty seksem, realizacja narcyzmu
JERZY NOWOSIELSKI (1923-2011). Villa dei misteri Dariusz Czaja Sztuka Dzieło Jerzego Nowosielskiego – nierozłączny splot teologii i malarstwa – prześwietlone zostało na wiele sposobów. Teraz, kiedy jest już domknięte, jak zostanie przeczytane? Powiedzmy sobie szczerze: to nie jest dobry czas na malarstwo inspirowane ikoną
Niedole cnoty Audrey Hepburn Bartosz Żurawiecki Film Współczesna kultura masowa otoczyła Audrey Hepburn nimbem nostalgii i wzruszenia. Ja jednak, spoglądając na tę „ikonę stylu”, na tego „cudownego anioła”, dostrzegam rzeczy przerażające
CAMP: Nostalgiczny camp Marleny Dietrich Karolina Kosińska Film Kreacja Dietrich kieruje nas w stronę campu filmowego, bo obnażając konstrukcję, jaką jest kreacja filmowa i płeć, dekonstruuje także samą figurę „gwiazdy”
Wystawa Michaela Lighta Katarzyna Ziółkowska-Banak Sztuka „100 słońc” Michaela Lighta to groźna wystawa. Jej bohaterką jest bomba atomowa – piękna jak malowanie