ARTYSTKI: Inspiracje Agnieszka Jakimiak i Jagoda Szelc Film Reżyserzy nigdy nie są pytani o to, jak to jest być mężczyzną w zawodzie. Są pytani o to, co ich inspiruje, jak wybierają tematy. Możemy trochę to przechwycić, nie wpadając jednak w patriarchalną kliszę – rozmawiają reżyserki
300: Omieść, objąć, lustrować Małgorzata Sadowska Film Kobiece, czyli jakie? Kobiece, czyli czyje? Czy każde spojrzenie kobiety jest „kobiecym spojrzeniem”? Czy mężczyźni też mogą uprawiać female gaze?
Gwizdy, jęki, wrzaski Kasia Jaroch Muzyka Nowe podejście do ścieżek dźwiękowych zaprzecza tradycji muzyki filmowej jako zbioru melodyjnych i zapamiętywalnych motywów przewodnich. Bazuje raczej na poszukiwaniu rozwiązań współgrających z fabułą
POP-CORE: Cmentarz polskiego horroru Michał Walkiewicz Film Udostępniony na Netfliksie horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” Bartosza M. Kowalskiego to rzecz z innej bajki, amerykańskiej – o nastolatkach przerabianych na krwawy budyń przez zdeformowanych troglodytów
MUZYKA 2.1: Teoniki Rożynek Jan Topolski Muzyka Swobodnie czuje się na czterech kontynentach: muzyki współczesnej, nieakademickiej elektroniki, muzyki teatralnej i filmowego sound designu. Kompozytorkę napędza niecodzienna chęć działania w kolektywach oraz swoiste twórcze ADHD
Pogański świt Piotr Mirski Film „W oparciu o przyszłe wydarzenia” – głosi komunikat rozpoczynający „Wieżę. Jasny dzień”. Szelc wieszczy koniec świata, jaki znamy
Powrót do przyszłości Adam Kruk Film „Lepsze jutro było wczoraj” – czytamy na muralu w „Człowieku z magicznym pudełkiem”. Koniec historii się nie zdarzył, scenariusze mogą być różne, a w science fiction najlepiej sprawdzają się te najczarniejsze. Materializują je na ekranie filmy Koxa, Terpińskiej i Szelc