Nostalgia jest ośmiornicą Klaudia Rachubińska Film Siłą Octopus Film Festival były jak co roku pokazy specjalne: kino kultowe i filmy najgorsze, powroty do gatunkowej klasyki i niskobudżetowe potworki wygrzebane ze starej szafy z VHS-ami
PODKAST DELFIN W MALINACH DELFIN W MALINACH (odc. 13): Zemsta kobiet Rozmowa z Agatą Sikorą Obyczaje Oglądamy film „Obiecująca. Młoda. Kobieta” i rozmawiamy o przezroczystości agresji seksualnej przed #metoo, płonności indywidualnej zemsty, scenie w aptece i wszystkich innych
POP-CORE: Cmentarz polskiego horroru Michał Walkiewicz Film Udostępniony na Netfliksie horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” Bartosza M. Kowalskiego to rzecz z innej bajki, amerykańskiej – o nastolatkach przerabianych na krwawy budyń przez zdeformowanych troglodytów
Europejskie kino gatunkowe Piotr Kletowski Film Kino gatunkowe powstające na Starym Kontynencie było zawsze odważniejsze, nieskrępowane obostrzeniami cenzury w takim stopniu, jak kręcone do lat 60. w cieniu kodeksu Haysa produkcje hollywoodzkie
Nie ma tego złego Rozmowa z Borysem Lankoszem Film Praca artystyczna to nie konradowskie improwizacje! Zwracamy za mało uwagi na warsztat i rzemiosło, czyli kwestie podstawowe. A później okazuje się, że zdolność opowiadania i prowadzenia narracji nie są najmocniejszymi stronami polskich autorów
Tyrania narracji Błażej Hrapkowicz Film W „Panaceum” Soderbergh sprawia wrażenie, jakby mylił tropy z troski o własne samopoczucie, nie zaś o nastrój publiczności, której głód atrakcji chciałby zaspokoić
Hollywood i konteksty Roman Książek Film Czy „Amerykanie skolonizowali naszą podświadomość”? Czy żyje w Polsce „kilkanaście milionów ludzi, którzy w zasadzie są tymczasowymi obywatelami amerykańskimi”? Czy rządzi nami Hollywood
„Miłość na wybiegu”, reż. Krzysztofa Langa Błażej Hrapkowicz Film Rodzima wersja „Diabeł ubiera się u Prady” nie jest ani zabawna, ani romantyczna, ani nawet rozważna. To półtoragodzinny, nudny odcinek kiepskiego serialu
Mann u źródeł Błażej Hrapkowicz Film Michael Mann we „Wrogach publicznych” rzuca się w gangsterski wir lat trzydziestych, by po raz kolejny odnaleźć zalążek męskiego etosu, któremu jest wierny od lat