Otwartość i szaleństwo Rozmowa z Grzegorzem Tarwidem Muzyka Gdy jako muzyk ciągle jestem ciekawy czegoś nowego, trudno mi nagle stanąć z boku i powiedzieć sobie: „Chcę, żeby publiczność kojarzyła mnie w taki a taki sposób”
Czaruje, uwodzi, porywa Bartosz Nowicki Muzyka Parafrazując powiedzenie o chłopie i wsi: „człowiek może wyjść z Lado ABC, ale Lado ABC z człowieka nie wyjdzie nigdy”. Album „Requiem pour Satana” projektu Magneto jest hołdem dla złotego okresu tej jednej z najważniejszych polskich wytwórni niezależnych
Chodź, pokażę ci coś jeszcze Maciej Krawiec Muzyka Młodzi jazzmani w rodzaju Jerzego Mączyńskiego to już nie „muzyczne brudasy”, jak mówiło o sobie pokolenie yassu. Są wykształceni i świadomi. Nie dziwią u nich poszatkowane formy, przeskoki z freejazzu do szkolnej etiudy czy hiphopowy groove. Nie dziwią, ale czy interesują?
Wyższa szkoła zarządzania hałasem Piotr Szwed Muzyka Nowy album Złotej Jesieni to nie tyle rock eksperymentalny, co eksplorujący. Słuchając tej płyty, otrzymujemy niezwykle dziś cenne doświadczenie obcości
Kącik marzeń i koszmarów Michał Wieczorek Muzyka Polska muzyka okresu międzywojennego jest dziś nieoczekiwanym źródłem inspiracji. Na jej podstawie współcześni wykonawcy budują różne narracje – od nostalgii przez wyszukiwanie analogii ze współczesnością aż do tworzenia własnej, alternatywnej historii
Gram muzykę, nie tekst Rozmowa z Marcinem Maseckim Muzyka Nokturny Chopina znam od dziecka i słyszałem je miliony razy. Dlatego postanowiłem zagrać je ze słuchu, z pamięci, z pominięciem nut. Słuchałem i powtarzałem, słuchałem i powtarzałem. To było niezwykle uwalniające
Jak dla dzieci, to nie może być kiepskie Rozmowa z autorami projektu Jerz Igor Muzyka Jerzemu Rogiewiczowi urodził się syn. Igor Nikiforow odnalazł dziecko w sobie. Na wydanie albumu z ich dziecięcymi kołysankami zrzuciło się trzystu dorosłych Polaków. W Dzień Dziecka duet Jerz Igor zadebiutował „Małą płytą”
Miałem świadomość swojej wyjątkowości Rozmowa z Marcinem Maseckim Muzyka „Jako dziecko mieszkałem w Kolumbii, wszyscy byli czarni i mieli czarne włosy, a ja byłem biały i miałem białe włosy. We wszystkich jasełkach byłem Jezusem” – przypominamy rozmowę z pianistą przed koncertem w Filharmonii Narodowej