W całości Marcin Stachowicz Film W „Do ostatniej kości” Guadagnino kanibalizm – główny motor napędzający fabułę – to kwestia genów, przekazywanego z pokolenia na pokolenie brzemienia, ale nie tylko – także pewnej ogólnej bulimicznej kondycji egzystencjalnej
Wszyscy ludzie będą siostrami Klaudia Rachubińska Film „Midsommar” to historia nie zemsty, ale wyzwolenia – i nie z nieudanego związku, ale z opresyjnego, patriarchalnego scenariusza
Szkoła uwodzenia Agnieszka Jakimiak Film W swojej „Suspirii” Guadagnino skupia się na tym, co potrafi robić najlepiej, kiedy opowiada historię – na stopniowym, niespiesznym uwodzeniu widzek i widzów, uwodzeniu pozbawionym kokieterii i chęci przypodobania się
Luca Guadagnino: pocztówki z utopii Adam Kruk Film Włosi mają Luce Gaudagnino za złe, że na Italię patrzy oczami obcokrajowca i tworzy widokówki dla Amerykanów