Hello from the children of planet Earth Anna Pajęcka Teatr Po wielkim sukcesie krakowsko-kieleckiego spektaklu „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusz Pakuła we wrocławskim Capitolu powrócił do bliskiej mu estetyki science fiction
Dlaczego nie mogę jak pies? Witold Mrozek Teatr Ojciec Mateusza Pakuły zmarł na raka. Mateusz Pakuła napisał o tym książkę. I wystawił ją w teatrze. Zaangażowanie rodziny ma tu charakter czegoś więcej niż ciekawostki
Żyj i pozwól umrzeć Paweł Jasnowski Literatura Quasi-dziennik Mateusza Pakuły zasilają dwa potężne impulsy związane z agonią ojca: (ogromna) wściekłość i (nieopisany) ból
Smutek Paweł Soszyński Teatr Szkoda, że się nie udało, bo pomysł jest świetny, a „Dożynkami polskiej piosenki” w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego ustępujący dyrektor, Tomasz Konina, mógł wsadzić palec w oko marszałkowi i opolskim decydentom
Rękopis kampem podszyty Mateusz Węgrzyn Teatr Stylistyka kampowa „Rękopisu znalezionego w Saragossie” Pawła Świątka sprawia, że zarówno krytycy, jak i widzowie wychodzą ze spektaklu zaspokojeni
Codziennie zło Agnieszka Kochanowska Teatr „Tytus Andronikus” – najbardziej krwawa i pełna przemocy tragedia Szekspira – stała się filarem programu tegorocznego Festiwalu Szekspirowskiego
Absurd i groza Joanna Wichowska Teatr Po październikowej premierze „Miki Mister DJ” w trójmiejskich portalach pojawiły skandalicznie bezmyślne zarzuty. Tymczasem jest to świetny, inteligentny spektakl
„Źle ma się kraj” w reż. Weroniki Szczawińskiej Joanna Wichowska Teatr „Nie możemy tak dłużej żyć” – wyrokuje w swojej książce Judt. „Co w takim razie mamy robić?” – pytają bohaterowie spektaklu Szczawińskiej i Pakuły, wygrywając nieskładną melodię na przedszkolnych instrumentach
BACKSTAGE: Źle ma się kraj Mateusz Pakuła Teatr Publikujemy zapiski Mateusza Pakuły, współtwórcy tekstu i dramaturga spektaklu „Źle ma się kraj” w reżyserii Weroniki Szczawińskiej
Mateusz Pakuła „Na końcu łańcucha” Agata Dąbek Teatr Przeszczepiając formułę bad paintingu na grunt pisania dla teatru, Mateusz Pakuła ukazuje, w jaki sposób media projektują nasz odbiór rzeczywistości
„Wejście smoka. Trailer” Witold Mrozek Teatr Nowohuckie „Wejście smoka” w reżyserii Bartosza Szydłowskiego z Peszkiem-ojcem i Peszkiem-synem w rolach głównych nosi podtytuł „trailer”. Twórcy padli ofiarą formuły filmowego zwiastuna i własnego sukcesu
Sztuki teatralne Mateusza Pakuły Agata Dąbek Teatr Pakuła sięga po teksty innych autorów oraz cytaty z różnych estetyk i konwencji, wprowadzając następne piętra scenicznej rzeczywistości. Zasada organizująca świat jego tekstów to misternie wykonany montaż