Nasycenie, czyli przekraczanie granic Rozmowa z Raphaëlem Cendo Muzyka Najpierw wyobrażenie brzmienia, potem żmudna praca. Taka metoda sprawdza się w muzyce współczesnej dużo lepiej niż improwizacja. Chodzi o to, żeby świadomie wyprowadzić słuchacza w pole
Debussy według Aimarda Marta Nadzieja Muzyka Gra Aimarda jest przeszywająca, skupiająca uwagę od niemal pierwszych akordów. Czemu to przypisać? Wytężonej, pogłębionej lekturze partytury z przysłowiowym ołówkiem w ręku?
Mały alfabet Griseyowski Jan Topolski Muzyka Kim był Gérard Grisey? Jakie były jego pasje, fascynacje, tematy, inspiracje, konteksty? Oto próba odpowiedzi w postaci zwięzłego alfabetu-leksykonu o ważniejszych wątkach jego życia i twórczości
BIOGRAFIE: Nadia Krzysztof Meyer Muzyka Być może najlepiej istotę geniuszu Nadii Boulanger oddaje dedykacja Strawińskiego na jednej z partytur: „Nadii, która słyszy wszystko”