„Pierścień Nibelunga” w Paryżu Stanisław Suchora Muzyka Opéra de Paris zaliczyła kolejną w tym sezonie reżyserską wpadkę, co jest bolesne tym bardziej, że chodzi tu o tak prestiżowy cykl, na którego powtórkę trzeba będzie czekać latami
Opera „Akhmatova” Bruno Mantovaniego Stanisław Suchora Muzyka Trudno jest napisać libretto opowiadające o nieodległej nam postaci historycznej. Podejmując się tego zadania, Christophe Ghristi nie uniknął, niestety, odrobiny banału, którą reżyser Nicolas Joel, niestety, momentami podkreśla
OPERA NA EKRANIE (3): Hoffmann Offenbacha i Carsena Tomasz Cyz Muzyka Słuchając i oglądając „Opowieści Hoffmanna” pod batutą Jesusa Lopez-Cobosa i w reżyserii Roberta Carsena, jestem niewzruszony. Nawet na żywo. Owszem, to świetnie skrojone, ze znawstwem i wyczuciem. Ale nic ponadto
„Król Roger” w reż. Warlikowskiego Marta Lutostańska Muzyka Francuscy krytycy są w jednym zgodni: gwizdy i oklaski, irytacja i fascynacja to reakcje, których można się było po spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego spodziewać
„Król Roger” w Paryżu: po premierze (1) Tomasz Cyz Muzyka U Warlikowskiego Pasterz to tylko zręczny manipulator idei, pewnie jeden z wielu. Na haju widzi się i mówi różne rzeczy. Zawsze lepiej, piękniej, jaśniej
„Król Roger” w Paryżu: przed premierą i już po... Tomasz Cyz Muzyka „Król Roger” kumuluje lęki i obsesje Szymanowskiego. Pragnienie Boga, Innego, pragnienie siebie. Co odnalazł w tej historii Krzysztof Warlikowski?