Czuły drive Adam Suprynowicz Muzyka Płyty Jakuba Józefa Orlińskiego prezentują walory jego głosu i kulturę śpiewu, ale dopiero scena jest jego żywiołem. Świetna Haendlowska „Rodelinda” to najlepszy tego dowód
Bez marynarek Maciej Krawiec Muzyka Po sukcesie albumu „Repetitions” z utworami Komedy EABS najwyraźniej uwierzyli, że stanowią zespół jazzowy z prawdziwego zdarzenia. Do tego brakuje im jednak jeszcze nieco jakości i wyrafinowania
Niepozorny gigant Piotr Szwed Muzyka „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadły to album bardzo zachowawczy, muzycznie i tekstowo nieprzekonujący. Ot, jedna z kilku przyjemnych, popowych produkcji. Żadne wydarzenie roku
Indie w Polaku Bartosz Nowicki Muzyka Na drugiej płycie projektu Saagara klarnecista Wacław Zimpel, kojarzony z free-jazzem i minimalizmem, wplata elementy tradycyjnej muzyki indyjskiej w zachodni, klubowy kontekst. To chyba najbardziej przystępna płyta w jego dorobku. Paszport Polityki w kategorii „Muzyka popularna” w końcu zobowiązuje
Moc spotkań Rozmowa z Mikołajem Trzaską Muzyka Andrzej Stasiuk powiedział mi niedawno piękną rzecz: „Żeby się spotykać, trzeba ze sobą pracować”. Na tym polega sens muzyki improwizowanej. Nie ma kompozytora, który ustawia dźwięki, ale jest kilku muzyków grających razem
Marzenie dyrygentki Rozmowa z Marzeną Diakun Muzyka Kobieta dyrygent nie ma łatwego życia. Przez długi czas otrzymywałam propozycje występów z nieciekawym programem podczas koncertów familijnych czy dla dzieci – tylko dlatego, że jestem kobietą
Praca medium Rozmowa z Raphaelem Rogińskim Muzyka Mam w sobie pewnego rodzaju butę, chamstwo. U nas lubi się myśleć o zamkniętych etapach – o międzywojniu, Piłsudskim, polskim rocku lat 80... Trochę to żałosne, to wieczne wspominanie