Praktyka społecznie wrażliwa Bartosz Nowicki Muzyka Nagrania terenowe, jako z pozoru niewinna dyscyplina dźwiękowa, posiadają ogromny potencjał krytyczny. Metafora potrafi być dla field rekordysty orężem równie potężnym co protest song dla muzyka
Nowa dziwna Warszawa Piotr Kowalczyk Muzyka Ekspresja i kontekst utworów Bogdana Sekalskiego, Poli Nudy czy Franka Warzywa i Młodego Buddy są typowe dla „młodych dorosłych” – twórczości, którą budują raczej przyjaźnie, spędzanie razem czasu i towarzyskie anegdoty niż świadome projektowanie kariery
Muzyka na zgliszczach Krzysztof Marciniak Muzyka Mam wątpliwości, czy w świecie katastrofy klimatycznej muzyka eksperymentalna pozbawiona wyraźnej funkcji społecznej będzie jeszcze komukolwiek potrzebna – relacja z tegorocznej odsłony Sanatorium Dźwięku
Nimfy przeciwko harvesterom Jaś Kapela Ziemia Obrona Puszczy zaktywizowała artystów i artystki wizualne. Czy sztuka może uratować przyrodę? Nie wiem, czy może. Wiem, że musi
Głos to gęsta substancja Rozmowa z Wojciechem Bąkowskim Muzyka Nigdy nie interesowały mnie grupowe wzruszenia, nawet na koncerty nie lubię chodzić. Chcę być od razu na scenie. Moje koncerty muszą się odbywać według ścisłych zasad. Jak liturgia. Bardzo lubię stać na pozycji kaznodziei, lubię rodzaj skupienia, który temu towarzyszy
Gapienie się Rozmowa z Eweliną Godlewską-Byliniak i Justyną Lipko-Konieczną Teatr Niepełnosprawność dokonuje erozji, kiedy naprawdę wchodzi na scenę, nie tylko w teatrze, ale też na scenę przestrzeni publicznej. Pokazuje, że to, co uznajemy za „normalne”, jest stosunkowo wąską kategorią
Strzeżcie się Pameli Karolina Plinta Teatr W „Pameli” dostajemy rewers zainteresowań Marty Ziółek, która nie tylko z fascynacją obserwuje nadchodzącą, napędzaną neoliberalizmem katastrofę, ale pyta, co nastąpi po niej. A może nastąpić pełny odlot, oświecenie albo szaleństwo
PODKAST ODBIORNIK ODBIORNIK (16): Wrixling, fotoszop, plankton Anna Desponds / Agnieszka Słodownik Media W najnowszym odcinku naszego podkastu rozmawiamy o onlajnowym performansie Michaela Portnoya, twórczości Constanta Dullaarta i międzynarodowej scenie podkastowej
Wrixling, czyli operacja na słowach Agnieszka Słodownik Media Onlajnowy performans Michaela Portnoya nie jest dla każdego, ale jest dla ciebie. Wybierz swojego Kierownika Zachowania i włącz wideoczat
Pod kontrolą Karol Sienkiewicz Sztuka „Wolne gesty” Uli Sickle w CSW to jedna z pierwszych wystaw choreograficznych w Polsce. Choreografią rządzi tu jednak tekst literacki
Czy był sens wyciągać zdjęcia z tapczanu Rozmowa z Ewą Zarzycką Sztuka Zeszyty robię dla siebie. Wprowadzają mnie w codzienny tryb pracy. Siadam rano i do godziny 13 czytam, szkicuję i notuję, co widziałam, przeczytałam, przemyślałam. Jak tego nie robię, to jestem wkurzona. To rodzaj kalendarza – strukturowanie czasu
Performatyka i sample już się wyczerpały Rozmowa z Matthew Shlomowitzem Muzyka Chciałem robić utwory, które mogą być rozrywką dla ludzi. W muzyce współczesnej tego rodzaju podejście jest nie na miejscu