Stany poza czasem Rozmowa z Wacławem Zimplem Muzyka Zawsze chciałem grać muzykę, która sprawi, że ludzie poczują się lepiej. Pociągały mnie uniwersalne przekazy, jak w muzyce tradycyjnej. Gdy pojawia się przede mną świat muzyczny, którego nie rozumiem, to chcę go zgłębić
Gwiżdże i świszczy Rozmowa z Tadeuszem Sudnikiem Muzyka Gdy zabieram się za odszumianie starych nagrań, znajduję warstwy ukrytych dźwięków. Wszystko zaczyna żyć inaczej. Przy oczyszczaniu trzeba uważać, żeby niczego nie zgubić
Biblioteka czarnego pokoju Rozmowa z Michałem Mendykiem i Agnieszką Pinderą Muzyka Jóżef Patkowski zapytał kiedyś w audycji, czy istnieje coś takiego jak estetyka Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Czegoś takiego jednak po prostu nie było. To był ośrodek rezydencyjny, a nie środowisko twórcze
#85 Penderecki Tomasz Cyz Muzyka Już dwudziestopięcioletni Penderecki był w stanie na niewielkiej przestrzeni zrobić z nutami wszystko – od fantastycznych pulsujących połączeń harmonii, melodii i barwy, przez najgłębszą medytację, po erupcję rytmiczną z ducha Strawińskiego i Orffa
Toniemy w mnogości Rozmowa z Łukaszem Pawlakiem Muzyka Wydałem w Requiem Records około 200 albumów – kaset, winyli, CD-rów, płyt CD. Kiedyś sukcesem było skserowanie czegokolwiek czy posiadanie maszyny do pisania. Dziś problemem jest nadmiar
Pionierka mimochodem Rozmowa z Dorotą Błaszczak Media Brałam dokumentację techniczną i eksperymentowałam. Zawsze pociągało mnie to bardziej niż tworzenie muzyki – mówi twórczyni dźwięku do pierwszych polskich gier i pionierskich projektów wirtualnej rzeczywistości
Ile szumu w „Szumie”? Rozmowa z Piotrem Kalińskim (Hatti Vatti) Muzyka Płyta „Szum” to autorska impresja na temat czasów, w których żyjemy, oraz wizji tych czasów z przeszłości
Eksperyment jest naszym obowiązkiem Rozmowa z Michałem Januszańcem Muzyka Słuchowiskami zamawianymi przez Instytut Teatralny zainteresowanych jest w radiowej Trójce nawet 200 tys. osób. To wręcz onieśmiela, czuję wielką odpowiedzialność. Dlatego staramy się znaleźć balans między eksperymentem i komunikatywnością – to w słuchowisku największe wyzwanie
Etaty dla awangardy! Rozmowa z Zuzanną Solakiewicz Film W Studio Eksperymentalnym odkryłam, że Rudnik nie wytwarzał dźwięków samodzielnie, nie było tam melonów ani folii. Świat zewnętrzny też nie miał dla niego znaczenia – mówi autorka dokumentu „15 stron świata”
Sprzedaż wiązana Adam Wiedemann Muzyka „Miniatury” Rudnika są subwersywną krytyką współczesnej kultury. Ich remiksy – całkowitym osłabieniem przekazu i wciągnięciem ich na sztyft popkultury, która wszystko przemiela w pieniądz
Homo Radiophonicus Łukasz Komła Muzyka Eugeniusz Rudnik, 80-letni pionier muzyki elektroakustycznej i poezji dźwiękowej, przeżywa kolejny comeback. W najbliższych dniach nakładem Requiem Records ukaże się płyta „ERdada na taśmę” z jego premierowym materiałem. W maju 2014 premierę będzie miał też film dokumentalny o artyście, „15 stron świata”