Strawiński w jaskini Stefan Drajewski Muzyka Każdy choreograf, który mierzy się z baletami Strawińskiego, musi sobie odpowiedzieć na pytanie, o czym chce rozmawiać z publicznością. Twórców wrocławskiej inscenizacji „Święta wiosny” nie interesuje jego fabuła ani rytuał płodności. Pokazują w nim za to walkę o przetrwanie
Strawiński: kontrrewolucja Stefan Drajewski Muzyka Jacek Przybyłowicz w „Królu Edypie” oszczędził publiczności eksperymentów. Paul Julius w „Święcie wiosny” skoncentrował się na strukturze rytuału, czyli jego powtarzalności
Taneczne apokryfy Witold Mrozek Teatr „Święto wiosny” to symbol transgresji. To przekraczanie oczekiwań i przyzwyczajeń publiczności. To wreszcie odrzucanie tego, co w tanecznym języku opresyjne, fałszywe, czy po prostu anachroniczne. O najnowszych spektaklach Leszka Bzdyla i Katarzyny Chmielewskiej oraz Janusza Orlika