Ciało szczęśliwe Rozmowa z Agnieszką Kryst Teatr Praca tancerza jest porównywalna z wysiłkiem sportowca. Ciało jest narażone na zużycie. Nie pozostaje wiecznie w tak elastycznym stanie, by rano wstać i wykonać szpagat bez rozgrzewki
Zajawka albo jak pokochałem hokej (4): Gra ciałem Maciej Jakubowiak Obyczaje Może to on, mój syjamski bliźniak ukryty gdzieś w głębinach ciała, wymyślił cały ten hokej, żeby rozruszać mięsień sercowy, rozciągnąć ścięgna, zgubić trochę brzucha i zapewnić sobie większe szanse na przetrwanie
Podkast Dwutygodnika (11): Tańce Barbara Klicka Teatr O ekosystemie tańca współczesnego, o tym, jak może się rozwijać i czego właściwie potrzebują tancerki i tancerze, żeby tańczyć, Barbara Klicka rozmawia z Zuzanną Berendt i Joanną Szymajdą
Praca na walizkach Rozmowa z Oskarem Malinowskim Teatr Mogę łatwo zmieniać energię z męskiej na bardziej kobiecą lub odwrotnie. Korzystam w spektaklach z tej swojej queerowości
Scena dla tańca Rozmowa z Joanną Szymajdą Teatr Taniec współczesny ma takie samo prawo do niezależności jak teatr. Mamy wykształconych artystów, producentów, kuratorów, dyrektorów. Jedyne, czego nie mamy, to przestrzeń instytucjonalna
Idealna rysa Ewa Kretkowska Literatura W „Zawirowaniach” Tillie Walden rozsadza ramy opowieści o sporcie jako drodze pełnej cierpień, której kresem jest olśniewająca wiktoria albo sromotna klęska
Ruch uliczny Anka Herbut Teatr Taniec w przestrzeni publicznej jest gestem fizycznej ingerencji w tkankę miejską i tkankę społeczną. Zostawia w nich ślady ciał, które przynajmniej tymczasowo ją zajmują i zmieniają jej charakter
Heroiny nie umierają Teresa Fazan Teatr W „Silenzio!” głosy nieumarłych diw włączają się w cały szereg obrazoburczych gestów
Poza sieci współpracy Łukasz Wójcicki Teatr System finansowania tańca i choreografii w Polsce w przeważającej mierze nagradza już nagrodzonych, ale jest na tyle skąpy, że i tak zmusza do ciągłej samopromocji
Muzyka taneczna Monika Pasiecznik Muzyka Lucia Długoszewski mimo rozlicznych talentów i sukcesów kompozytorskich została wypchnięta z historii i wiedzą o niej tylko wtajemniczeni. Wydawnictwo Bôłt Records próbuje nadrobić te braki
Balet z getta Rozmowa z Zontą Teatr Krump zawsze był bardzo surowy i dalej dba się o tę jakość. Taki właśnie ma być. Przyszedł z ulicy i ma zostać na ulicy – opowiada Zonta: tancerz, choreograf, najbardziej znany polski krumper
Nie jesteśmy oczami zawieszonymi na mózgu Rozmowa z Katarzyną Słobodą Sztuka Najmocniej działa na nas inne ciało, które testuje nasze granice: czy zgodzimy się na szeptanie do ucha, dotyk, bliskość zmęczonego oddechu, prowokujące spojrzenie – rozmowa o praktykach choregoraficznych w galeriach