Wycinanka Jakub Socha Film Wes Anderson pieści i poleruje swoje kolejne filmy niczym diuk des Esseintes z powieści „Na wspak”. Można umrzeć z nudy
Bombonierka Jakub Socha Film Kino Wesa Andersona, przez lata krążące wokół lęku przed śmiercią i traumy po stracie, zamieniło się w zabawkę, doskonale naoliwiony mechanizm. „Kurier francuski” to hołd dla dziennikarstwa
Antyhaiku Bartosz Żurawiecki Film „Wyspę psów” można uznać za starcie między japońskimi i amerykańskimi wartościami. Zwycięzca jest oczywisty od samego początku – wiadomo wszak, skąd pochodzą twórcy, a przede wszystkim, kto dał pieniądze na produkcję
Visconti, wersja buffo Adam Kruk Film Odmalowując obraz upadku Europy, Anderson nie staje się zakładnikiem ani historii, ani geografii – bardziej zajmuje go haftowanie własnego ozdobnego ekslibrisu
Anderson. Bardzo ekscentryczny gość Darek Arest Film Chociaż w niemal każdej scenie Anderson mieści dowcip – słowny albo wizualny – to w jego filmach nie ma postaci czysto komicznych
„Fantastyczny Pan Lis”, reż. Wes Anderson. Darek Arest Film Adaptując „Fantastycznego Pana Lisa”, Wes Anderson wykonał daleki skok od filmu aktorskiego do lalkowej animacji poklatkowej, ale wylądował w wielkim (a przede wszystkim – swoim) stylu