Wszystkie odcienie czerni Marta Zdanowska Teatr Jeśli opowiada się o egzorcyzmach w XXI wieku, pytając „skąd zło?” i pokazując otoczenie klasztoru oraz wzajemne uwikłanie w nieoczywiste relacje małej społeczności, nie warto udawać, że nie rządzą tutaj projekcje, stereotypy i lęki. O „Matce Joannie od Aniołów” Farugi
Balladyna disco polo Paweł Soszyński Teatr „Balladyna” Farugi, jak ta Słowackiego, jest dokładnie taka, „jakby ją gmin układał”. A lud gminny się zmienił, zachłysnął się transformacją, je kaszankę z grilla w rytm disco polo
Masz krew na sukni Michał Centkowski Teatr Wojtek Faruga sięga po „Królową Margot” nie tylko po to, by po raz kolejny odkryć w historycznym kostiumie dramat kobiety uwięzionej w okrutnym (męskim) świecie. Od początku towarzyszy nam przeczucie, że coś tu nie gra
Piknik pod rozbitą skałą Paweł Soszyński Teatr Lucy płonie na balkonie w samo południe, rodzice szaleją nad sparaliżowanym synem. Jedynym sposobem na wyrażenie traumy – zdaje się mówić w swoim najnowszym spektaklu Faruga – jest teatr
Maria nie chce Joanna Wichowska Teatr W „Betlejem polskim” Faruga unika pułapki wyniosłej krytyki dewocyjnego uniesienia, chociaż pokazuje je bez cenzury, w jaskrawych obrazach. Jego spektakl jest obrazoburczy tylko z perspektywy ortodoksji lekceważącej esencję
„Wszyscy święci” w reż. Farugi Dorota Kowalkowska Teatr Gdyby nie absurdalny dowcip Farugi, czarny humor i lekkość, spektakl „Wszyscy święci” mógłby być nie do zniesienia
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Beatryks Cenci” Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Słowacki żył w epoce patriarchatu, a jednak jego ujęcie historii Cencich zaskakuje – podobnie jak realizacja Farugi/Sztarbowskiego, konsekwentnie podnosząca poziom adrenaliny na widowni