Na wydeptanych ścieżkach Bartosz Żurawiecki Film Seks w „Matthiasie i Maximie” Dolana wisi w powietrzu, prawie się urzeczywistnia, w końcu jednak do rozładowania napięcia nie dochodzi. Bo czy seks jest aby na pewno tym, czego pragną bohaterowie?
Mama i mamka Adam Kruk Film Wpisując „Mamę” w dyskusję o definiowaniu rodziny, Dolan pokazuje, że nie ma czegoś takiego jak model tradycyjny, a już na pewno nie ma wzorców idealnych
Skąd jesteś, Tomie? Rozmowa z Xavierem Dolanem i Pierre-Yves'em Cardinalem Film „Filmów nie kręci się w kontrze do siebie lub w odpowiedzi na coś. Potrzebowałem zmiany i sobie na nią pozwoliłem”. Najnowszy film Xaviera Dolana, „Tom”, właśnie wchodzi do kin
Kino jak lustro Jakub Socha Film W „Tomie”, z pewnością najlepszym filmie Xaviera Dolana, można znaleźć nawiązania do Kubricka, Polańskiego, Hitchcocka i Nowej Fali. To trochę psychodrama, trochę melodramat, czasami nawet horror
Prymus w świątyni fetyszy Michał Walkiewicz Film Dolan kokietuje i uwodzi, poszukując w języku filmowym formalnych ekwiwalentów dla zmysłów; z drugiej strony – tworzy sztukę, w której ckliwość i nostalgia zawsze wygrywają z ironią. Jego nowy film już w kinach
SNOBIZMY: Z pewnością nic nie czytałem Bartosz Żurawiecki Film Czarna lista to w snobizmie rzecz ważniejsza i mocniej przestrzegana niż zapisy cenzuralne w państwach autorytarnych. Jakieś nieostrożne słówko grozi degradacją do rzędu tych, którzy „się nie znają” i których „się nie zna”