PROJEKT SPEKTAKL: Kierownik techniczny Rozmowa z Romanem Bernatem Teatr Mam swoją teorię: im mniej czasu na przygotowanie spektaklu, tym projekt techniczny bardziej przejrzysty, spójny
PROJEKT SPEKTAKL: Inspicjent Rozmowa z Wojciechem Sobolewskim Teatr Inspicjent jest ostatnią instancją, on musi wiedzieć, co i kiedy ma się wydarzyć. Bez inspicjenta świat teatralny się nie załamie, ale dzięki niemu nie ma paraliżującego lęku
PROJEKT SPEKTAKL: Asystent reżysera Rozmowa z Radosławem Mirskim Teatr Często się wściekam, ale nie są to pretensje skierowane do kogoś personalnie. Spektakle to zjawiska atmosferyczne. Czasem pada
PROJEKT SPEKTAKL: Reżyser światła Rozmowa z Bartoszem Nalazkiem Teatr Ciekawi mnie sytuacja, w której światło ma swoją dramaturgię, charakter, a nawet jest osobnym bohaterem. Chciałbym, żeby ludzie częściej zwracali uwagę na jego obecność
PROJEKT SPEKTAKL: Suflerka Rozmowa z Magdaleną Jaracz Teatr Są takie teksty Demirskiego, Masłowskiej, których zmieniać nie można, bo są jak zapis nutowy. Trudno się ich nauczyć, ale raz zapamiętane zostają w pamięci
PROJEKT SPEKTAKL: Kostiumografka Rozmowa z Julią Kornacką Teatr Ostatecznego efektu nie da się przewidzieć, bo dany kostium w akcji scenicznej, w świetle i z innymi elementami scenograficznymi nie oddziałuje tak, jak w ciasnej pracowni krawieckiej
PROJEKT SPEKTAKL: Choreografka Rozmowa z Dominiką Knapik Teatr Często płyniemy z aktorami w rzece pomiędzy teatrem i tańcem, która nie została jeszcze dosyć dobrze zbadana, opisana, dlatego pracujemy trochę po omacku
PROJEKT SPEKTAKL: Autor wideo Rozmowa z Robertem Mleczką Teatr W teatrze, co jest nieoczywiste, można sobie pozwolić na stosowanie o wiele silniejszych środków wizualnych niż w filmie, którego język jest dość jednoznaczny
PROJEKT SPEKTAKL: Scenografka Rozmowa z Katarzyną Borkowską Teatr Kiedy ktoś mówi: „Wspaniała scenografia, ale spektakl kiepski”, to nie odczytuję tego jako komplementu, ale jako świadectwo porażki, rozminięcia się z wizją reżysera i innych twórców
PROJEKT SPEKTAKL: Promocja Rozmowa z Ewą Cichowicz-Vedral Teatr Błędem jest ścisłe łączenie promocji z działem sprzedaży, bo promocja to niezbędne ogniwo w procesie myślenia o repertuarze i filozofii miejsca. Bardzo ważne, żeby ludzie zajmujący się promocją spektakli uczestniczyli we wspólnym planowaniu programu