FLANEUR KULTURALNY: Parkour Adam Kruk Media Flaneur obserwuje wrocławskich traceurów, razem z nimi zastanawiając się, czym tak naprawdę jest parkour
FLANEUR KULTURALNY: Jackie Monahan Rozmowa z Jackie Monahan Teatr „Ludzie są bardziej atrakcyjni, kiedy się śmieją niż kiedy się wkurzają” – Flaneur rozmawia o sztuce stand-upu z amerykańską komediantką Jackie Monahan
FLANEUR KULTURALNY: Piotr Dumała Rozmowa z Piotrem Dumałą Film Flaneur pojechał do Poznania na festiwal Animator, gdzie oglądał filmy, słuchał muzyki i wziął udział w warsztatach animacji. Porozmawiał też z dumą polskiej animacji – Piotrem Dumałą
FLANEUR KULTURALNY: Tadeusz Sobolewski Rozmowa z Tadeuszem Sobolewskim Literatura Z okazji premiery „Tajnego dziennika” w lutym, Tadeusz Sobolewski opowiada o ludożerstwie, snach i „maksymalnie udanej egzystencji” człowieka-Mirona
FLANEUR KULTURALNY: Anda Rottenberg o snobizmie Rozmowa z Andą Rottenberg Sztuka „99 % ludzi dowiaduje się o istnieniu wartości artystycznych nie wzrokiem, a uszami” – Anda Rottenberg opowiada Flaneurowi o snobizmie w świecie sztuki
FLANEUR KULTURALNY: Maciej Pisuk Rozmowa z Maciejem Pisukiem Film Rozmowa z Maciejem Pisukiem, scenarzystą filmu „Jesteś Bogiem”
FLANEUR KULTURALNY: Franciszek Dzida Rozmowa z Franciszkiem Dzidą Film Flaneur jedzie do Chybia na spotkanie z Franciszkiem Dzidą – legendą polskiego filmu amatorskiego, pierwowzorem Filipa Mosza z „Amatora” Kieślowskiego
FLANEUR KULTURALNY: Henryk Zastróżny Rozmowa z Henrykiem Zastróżnym Film Flaneur rozmawia z legendarnym imitatorem dźwięku Henrykiem Zastróżnym i podgląda, jak produkuje się „magię kina”
FLANEUR KULTURALNY: Gilbert i George Rozmowa z Gilbertem i George'em Sztuka „Zazwyczaj artyści i inteligencja są przeciwko wszystkiemu. My tacy nie jesteśmy. Opowiadamy się za pewnymi rzeczami, nie przeciwko nim” – mówią Gilbert i George, brytyjscy artyści, w rozmowie z „Flaneurem kulturalnym”
FLANEUR KULTURALNY: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych Rozmowa z Bartoszem Frąckowiakiem i Weroniką Szczawińską Teatr Flaneur wybiera się do Wałbrzycha, podgląda przygotowania do premiery spektaklu „W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych”. Wypytuje autorów, Bartosza Frąckowiaka i Weronikę Szczawińską, o polskie ciągoty kolonialne, problemy z historią i seksualność małej Nel
FLANEUR KULTURALNY: 1000 lat nowoczesności w Tarnowie Rozmowa z Ewą Łączyńską-Widz i Dawidem Radziszewskim Sztuka Flaneur kulturalny rozmawia z kuratorami projektu „Tarnów – 1000 lat nowoczesności” o dobrodziejstwach tarnowskiego modernizmu i przygląda się artystycznym wariacjom na ten temat
FLANEUR KULTURALNY: Maurycy Gomulicki Rozmowa z Maurycym Gomulickim Sztuka Flaneur odwiedził miasto gołębi i poetów. Pojechał bez okazji, ale zajrzał do nowo otwartego Muzeum Sztuki Wpółczesnej, gdzie przypadkowo natknął się na artystę Maurycego Gomulickiego, prawdziwego mola książkowego
FLANEUR KULTURALNY: Wojciech Bąkowski Rozmowa z Wojciechem Bąkowskim Sztuka Flaneur odwiedził tym razem pracownię Wojciecha Bąkowskiego, gdzie połowa duetu Niwea tworzy swoje szumy, zlepy, ciągi. Artysta opowiada o swojej twórczej drodze, dzieciach i plastikowych zwierzętach
FLANEUR KULTURALNY: Filip Zawada Rozmowa z Filipem Zawadą Literatura Dzisiejszy flaneur nie musi być otyłym i nieciekawym rezydentem galerii handlowej. Adam Kruk pchany bezcelową ciekawością zagląda z kamerą tam, gdzie niewielu w polskich mediach zagląda. W pierwszym odcinku cyklu rozmów „Dwutygodnika” spotyka się z poetą i muzykiem Filipem Zawadą
„Bez wstydu”, reż. Filip Marczewski Adam Kruk Film Twórcy „Bez wstydu” złamali tabu. Choć nie do końca wiedzieli w jakim celu i nie mieli w zasadzie za wiele na jego temat do powiedzenia
Ludzka twarz. Numer 24 Jan Dwutygodnik Wstępniak Ten dzień musiał nadejść – Jan Dwutygodnik zdecydował się pokazać ludzką twarz. W tym numerze przyznaje się, że ogląda seriale, a nawet opery mydlane, i wcale się tego nie wstydzi
„To tylko wiatr”, reż. Benedek Fliegauf Adam Kruk Film Sprzeciw Fliegaufa wobec odradzania się w Europie postaw faszystowskich nie przypomina w niczym ulotki Amnesty International
„Jesteś bogiem”, reż. Leszek Dawid Adam Kruk Film „Jesteś bogiem” jest filmem zaledwie przyzwoitym. Nie zaskakuje, nie łapie za serce, nawet nie wkurza
Pierwszy krok w chmurach Adam Kruk Film „Płynące wieżowce” mają dla mnie twarz Marty Nieradkiewicz, grającej odtrąconą Sylwię. Udało jej się uchwycić coś przeraźliwie dla Polski charakterystycznego: pewien rodzaj pretensji wykrzywiającej nasze oblicza i zniekształcającej nasze głosy
„Wygrany”, reż. Wiesław Saniewski Adam Kruk Film Saniewski, outsider z wyboru, tworzący swoje metaforyczne i moralistyczne kino w peryferyjnym Wrocławiu, nie liczy na nagrody – od lat podąża własną ścieżką, nawet jeśli nie zawsze prowadzi ona przez wyżyny
Nadzorować, nie karać Adam Kruk Film „Z podniesionym czołem” więcej niż o instytucji rodziny mówi o instytucjach państwowych. Film Bercot przepełniony jest niełatwą wiarą w ich zdolność do pomocy potrzebującym
Fantazmaty i neapolitański bruk Adam Kruk Film Garronemu udaje się podejść niezwykle blisko rzeczywistości, uchylając się jednocześnie od rozstrzygania, czym ona właściwie jest
Śmiech w bikini Adam Kruk Film Siłą filmu Szumowskiej „Body/Ciało” jest to samo, co i w życiu pozwala przetrwać gorsze dni, miesiące czy lata. To humor, dystans, ironia
Porno – kryzys Almodóvara Adam Kruk Film W nowym filmie Almodóvara najtrafniejszy jest tytuł. Całość przelatuje przed oczyma niczym odrzutowiec, nie pozostawiając po sobie wiele ponad rozczarowanie
„Ostatnie tango w Paryżu”, reż. Bernardo Bertolucci Adam Kruk Film Pauline Kael pisała w „New Yorkerze”, że „to film, o który ludzie będą się spierać, dopóki będzie istniało kino”. Niemal 40 lat po premierze „Ostatniego tanga w Paryżu” nadchodzi czas weryfikacji
Brzydka twarz Alana Cumminga Adam Kruk Film Używając kostiumów w odcieniach sepii, „Lada dzień” zabiera głos w bardzo współczesnej dyskusji o przyznaniu parom homoseksualnym prawa do adopcji dzieci
„Zupełnie inny weekend”, reż. Andrew Haigh Adam Kruk Film „Zupełnie inny weekend” broni się świetnym aktorstwem i otwartością w opowiadaniu o najbardziej prywatnych i tym samym najbardziej ogólnych sprawach. Zaprasza nas do intymności, nie stawiając w pozycji podglądacza
Lukrowane krowy Adam Kruk Film Film Dębskiej w gruncie rzeczy jest gorącą apoteozą rodziny. W ostatecznym rozrachunku, wyznaczanym przez chorobę i śmierć, wszystkie przewiny zostają zamiecione pod dywan i unieważnione
Visconti, wersja buffo Adam Kruk Film Odmalowując obraz upadku Europy, Anderson nie staje się zakładnikiem ani historii, ani geografii – bardziej zajmuje go haftowanie własnego ozdobnego ekslibrisu
Capitol kontra „Kapitał” Adam Kruk Film W „Ave, Cezar!” Coenowie opowiadają prawdziwą historię Hollywood, która wcale nie zawsze była zabawna. Bawią się jednak przy tym na całego