Kwestia solidarności Rozmowa z Barbarą Klicką i Jackiem Dehnelem Literatura W skład Unii Literackiej wchodzą twórcy literatury pięknej, gatunkowej, popularnej, dziecięcej, reportażu, poezji. Jeśli wydawnictwa poczują, że jesteśmy blokiem, z którym trzeba się liczyć, to wszyscy będziemy mieć lepiej – mówią członkowie stowarzyszenia pisarek i pisarzy
Bez sensu Agata Sikora Obyczaje Miliony ludzi spędzają większość swojego życia na zajęciach niepotrzebnych, a często wręcz społecznie szkodliwych. Zdają sobie sprawę, że biorą udział w ściemie, ale muszą to ukrywać
21 groszy od słowa Maciej Jakubowiak Literatura Skoro literatura to finansowe nieporozumienie, budżetowa otchłań, ekonomiczna studnia bez dna – to nasuwa się pytanie oszałamiające w swej prostocie: dlaczego ktoś w ogóle bierze się za pisanie?
Przypadek, nie chęć szczera Kamil Fejfer Obyczaje Nasze osiągnięcia są w dużej mierze wynikiem zbiegów okoliczności. Na miejsce w strukturze społecznej oddziałuje to, w którym miesiącu się urodziliśmy czy jak łatwe do wymówienia mamy nazwisko – nam samym pozostaje niewiele mocy sprawczej
Wizjoner i księgowy Rozmowa z Rafałem Kasprzakiem Teatr Event jest wystrzałem, który generuje duże echo, a stale działający teatr to raczej maszyna, która buczy cichutko, ale konsekwentnie, latami, i pracując w regionie, coś oryginalnego wytwarza. Tylko nie ma dobrego lobbingu! – ekonomista przekonuje, że teatr publiczny się opłaca
Miłość w czasach kryptowalut Piotr Szostak Obyczaje Zakochanie się: instynktowne, nagłe, irracjonalne, odbywa się dzisiaj na ekranie. Pod jego powierzchnią hipnotyzują nas programiści, specjaliści od UX i technokapitaliści. Kryptowaluty przenoszą ich na wyższy poziom kontroli
Jesteśmy totalnie niedogadani Rozmowa z Ewą Kaletą Obyczaje Ostatnio napisałam tekst o wyzyskiwanych pracownikach warszawskich barów. W pewnym momencie zorientowałam się, że zarabiam niewiele więcej niż niektórzy moi bohaterowie – mówi nagradzana reporterka
Macie budynki. Co dalej? Rozmowa z Lucie Pierron Muzyka W ostatnich pięciu latach w Polsce za pieniądze z funduszy europejskich powstawały na potęgę nowe instytucje muzyczne: filharmonie, centra kongresowe i sale koncertowe. W największych miastach i na prowincji. Które okazały się sukcesem, a które mogą mieć w przyszłości problemy?