W półmroku Adam Wiedemann Muzyka Może nie był to koncert moich marzeń, ale jednak warto na tego Sokołowa chodzić, mieć kontakt z czymś najwyższej jakości, bo już pomału opanowują nas jakości średnie, tyle tylko że „słuszne”
Macie budynki. Co dalej? Rozmowa z Lucie Pierron Muzyka W ostatnich pięciu latach w Polsce za pieniądze z funduszy europejskich powstawały na potęgę nowe instytucje muzyczne: filharmonie, centra kongresowe i sale koncertowe. W największych miastach i na prowincji. Które okazały się sukcesem, a które mogą mieć w przyszłości problemy?
Kobieta z klasą Adam Wiedemann Muzyka Trzy ostatnie sonaty Franciszka Schuberta to zestaw często spotykany na płytach, jednak prawie nigdy nie grany na żywo. W Warszawie wykonała je Elisabeth Leonska
Pawilon małych drapieżców Adam Wiedemann Muzyka Podczas „Sarabandy”, w której Anderszewski okazał się arcypoetą delikatności, zagrzmiały nagle armaty i gmach Filharmonii zatrząsł się w posadach. Zrozumieliśmy, że to nie nowe powstanie warszawskie, tylko kończy się koncert Orkiestry Świątecznej Pomocy
Dyrygent z miasta Beatlesów Agata Kwiecińska Muzyka Z okazji warszawskiego koncertu słynnych Berlińskich Filharmoników przedstawiamy sylwetkę Simona Rattle'a. Dyrygent wprowadził swój zespół muzycznie i mentalnie w XXI wiek. Wiadomo jednak, że jego misja w Berlinie dobiega końca
Anderszewski znów w Warszawie Karolina Kolinek Muzyka Jest coś w Anderszewskiego interpretacjach Bacha, co za każdym razem każe się zastanawiać, kto właściwie jest w tej muzyce bardziej istotny: kompozytor czy wykonawca?
Bostridge śpiewa Lutosławskiego i Brittena Karolina Kolinek Muzyka Ian Bostridge niewątpliwie odnalazł klucz do muzyki Brittena i Lutosławskiego. Jego interpretacja była świadectwem totalnego zaangażowania się w treść i charakter utworu
Rewolucji nie będzie Rozmowa z Jackiem Kaspszykiem i Wojciechem Nowakiem Muzyka „Zmiany są konieczne, choćby dlatego, że każdy, kto obejmuje jakąkolwiek instytucję, ma własne preferencje artystyczne. Nie należy jednak od razu zmieniać całych struktur”. Rozmowa z nowymi dyrektorami Filharmonii Narodowej
Pasiecznik śpiewa Lutosławskiego Karolina Kolinek Muzyka W „Śpiewokwiatach i śpiewobajkach” Lutosławski niezwykle udanie przedstawia obszar, w którym świat dziecka graniczy ze światem dorosłego, gdzie małych problemów nie traktuje się pobłażliwie, a wielkie nie zasługują na śmiertelną powagę
Po koncercie na 110-lecie Filharmonii Narodowej Tomasz Cyz Muzyka Słuchając tych polskich – tylko polskich! – utworów, myślałem, czym był ten koncert 5 listopada 1901 roku, kiedy Polski jako takiej nie było na mapie
„Paweł Mykietyn zaprasza” w Filharmonii Narodowej Ewa Szczecińska Muzyka Podczas pierwszego koncertu z cyklu „Paweł Mykietyn zaprasza”, zabrzmiała muzyka przynależąca do nurtów opatrywanych tak rozmaitymi etykietami jak spektralizm (Harvey), repetitive music (muzyka repetytywna?) (Reich) czy punktualizm (Webern). Czyli kontemplacja rozmaitych wcieleń prostoty