Zwiewaj Jakub Socha Film „To była ręka Boga” to najbardziej autobiograficzny film w karierze Paola Sorrentino. Od nostalgicznych obrazków bardziej jednak interesuje go tu moment przełomu
Bijące liczniki władzy Krzysztof Świrek Film Sorrentino potrafi uwodzić widzów dzięki wybujałej, barokowej wyobraźni, realizującej się w nadmiarowych, niewytłumaczalnych z fabularnego punktu widzenia sekwencjach. Potrafi też ich dezorientować. I jedno, i drugie znajdziemy w „Onych”
Młody bóg Jakub Socha Film W „Młodym papieżu” Sorrentino wykorzystuje napięcie między mistyką a tradycją, indywidualizmem a sekularyzmem, iluzją a wiarą. Włoch jest jednak zbyt niecierpliwy, by utrzymać uwagę dłużej na jednym wątku, a co dopiero na jednym temacie
Wyprzedaż Jakub Socha Film W „Młodości” Sorrentino, nie wiedzieć czemu, wszystko dopowiada: każdą figurę, każdą myśl i każdy wątek. Kawa na ławę
Jazgot i blask Jakub Socha Film „Wielkie piękno” Paola Sorrentina to kino, jakiego w zasadzie dzisiaj się nie spotyka. Krytycy porównują film do „Słodkiego życia” Federica Felliniego, całkiem słusznie
„Wszystkie odloty Cheyenne'a”, reż. Paolo Sorrentino Krzysztof Świrek Film Dzięki aktorskiej biegłości Seana Penna zawiązanie akcji w najnowszym filmie Sorrentino wypada przekonująco. Potem jednak następuje samobójczy zwrot
„Boski”, reż. Paolo Sorrentino Jakub Socha Film „Boski” Paolo Sorrentino jest wyrazem wielkiej fascynacji reżysera Giulio Andreottim i równie wielkiej bezradności wobec idola