Jak napisać „Dzieci z Bullerbyn 2”? Rozmowa z Krzysztofem Gawronkiewiczem i Łukaszem Gorczycą Sztuka Sztuka pozwala zmieniać perspektywę. Chcemy oswajać dzieci z myśleniem o tym, że są wolne w postrzeganiu świata. Mogą patrzeć na różne rzeczy lub sprawy do góry nogami – mówią twórcy „Bałwana w lodówce”, nowej książki dla dzieci o sztuce współczesnej
Gdzieś gnije Iwo Zmyślony Sztuka Pudrowanie trupa, supłanie skóry z mięsem i dorabianie twarzy. W obrazach Grzeszykowskiej śmierć jest czymś dosłownym. Tak samo jak cierpienie, ciało zdarte ze zwierząt
Ciemność, widzę ciemność Karol Sienkiewicz Sztuka Podobnie jak wcześniejsze cykle Grzeszykowskiej, „Negative Book” również opiera się na prostym zagraniu. Gdy odkrywamy jego tajemnicę, zaczyna trącić funeralną naiwnością i przeterminowaną symboliką
Miłość i przemoc dezinterpretacji. W odpowiedzi Joannie Zielińskiej Krzysztof Pijarski Sztuka „Zakładam, że dezinterpretacja mojej analizy twórczości Anety Grzeszykowskiej w recenzji Zielińskiej ma charakter strategiczny” – pisze autor eseju „Miłość i dziewczyna” z książki „Love book”
Gdzie czułość przeplata się z przemocą Joanna Zielińska Sztuka Dlaczego w „Love Book” historię Anety Grzeszykowskiej piszą wyłącznie mężczyźni?
Aneta Grzeszykowska, „12 godzin, 19 minut i 18 sekund” Agnieszka Kwiecień Sztuka Pokazywana na dworcu PKP w Tarnowie wystawa Grzeszykowskiej buduje metaforyczną przestrzeń fantazji, w którą może wkroczyć pasażer podczas długich chwil pomiędzy początkiem a końcem podróży