Prapremiery operowe w Edynburgu i Londynie Stanisław Suchora Muzyka „In the Locked Room” Huwa Watkinsa oraz „Ghost Patrol” Stuarta MacRae są wskaźnikami ekonomicznej kondycji instytucji kultury. Oba utwory to niespełna godzinne jednoaktówki, napisane odpowiednio na cztery i trzy głosy solowe. Do tego piętnastoosobowy zespół w fosie
Romeo i festiwal Paweł Soszyński Teatr Przedstawienia coraz częściej produkowane są przez zamożne festiwale. Z jednej strony festiwale zaczynają pełnić rolę wytwórni, z drugiej – przemysłem staje się sam teatr
Dwadzieścia pięć tysięcy artystów Rozmowa z Jonathanem Millsem Teatr Czym może być Festiwal w Edynburgu w czasie, w którym Wielka Brytania jest gospodarzem Igrzysk Olimpijskich? Skoro przez londyńskie stadiony przewija się nowe pokolenie sportowców, my zaprosiliśmy nowe pokolenie artystów