Inna instytucja jest możliwa Rozmowa z Aliną Gałązką, Lucią Kašiarová, Grzegorzem Laszukiem, Franziską Werner Teatr Nasze pomysły i formaty są podkradane, artyści, których odkrywamy, potem są zapraszani na duże sceny. To naturalny krwiobieg. Ważne, żeby nasza rola była doceniana – rozmowa ze współtwórczyniami teatrów niezależnych Studio Alta z Pragi, Sophiensäle z Berlina oraz Komuna Warszawa
Błyszczeć w kolektywie Robin Detje Teatr W czasie zajęć studenci jęczeli, kiedy tylko Frank Castorf otwierał usta i zaczynał jedną ze swoich niekończących się tyrad. Jednak jakimś cudem wkrótce wzbudził ich zainteresowanie — fragment monografii
„Ach, jakże godnie żyliśmy”. Teatr w historii i w archiwum Teatr O „teczkach” i „Teczkach”, narracjach wielkich i narracjach małych, archiwach historycznych i teatralnych, mówieniu z pamięci i mówieniu o pamięci rozmawiają: Ewa Wójciak, Joanna Krakowska i Iwona Kurz
Magiczna ściereczka Rozmowa z Borką Pavićević Teatr Mówiło się o nas, że niszczymy serbską kulturę, że jesteśmy dla niej tym samym, czym bomby NATO są dla państwa serbskiego. Zdrajcy i szpiedzy – opowiada założycielka serbskiego Centrum Dekontaminacji Kulturowej
Rimini Protokoll. Granice powtarzalności Małgorzata Ćwikła Teatr O Rimini Protokoll głośno jest w Polsce. Na tegorocznym festiwalu Malta Stefan Kaegi odpowiada za Akcje Azjatyckie, a do księgarń właśnie trafiła książka „Rimini Protokoll. Na tropie codzienności”
Odwaga w teatrze stała się estetyką Rozmowa z Oliverem Frljiciem Teatr Myślę, że Jugosławia jest obecnie najbardziej aktualnym towarem w teatrach i innych kręgach artystycznych na Bałkanach. Dopiero z dystansu staje się ona tematem akceptowalnym
FLANEUR KULTURALNY: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych Rozmowa z Bartoszem Frąckowiakiem i Weroniką Szczawińską Teatr Flaneur wybiera się do Wałbrzycha, podgląda przygotowania do premiery spektaklu „W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych”. Wypytuje autorów, Bartosza Frąckowiaka i Weronikę Szczawińską, o polskie ciągoty kolonialne, problemy z historią i seksualność małej Nel
Establishment i walonki Rozmowa z Strzępką/Demirskim/Korchowcem Teatr Polskie życie teatralne wciąż jest zdominowane przez narrację „wielkich mistrzów”, „świątyni sztuki” i „uniwersalnych tematów”. I to jest dla nas skompromitowana ideologia
Dobrodziejstwo przesytu Joanna Wichowska Teatr Szczecin, Zamek Bröllin, Berlin. Performance, taniec współczesny, akrobatyka. Improwizacja, postdramatyczność i rygorystyczna forma – relacja z dnia transgranicznego na szczecińskim „Kontrapunkcie”
Teatr pokojowej konferencji Joanna Wichowska Teatr W ekskluzywnym hotelu w centrum Kolonii odbywają się rokowania izraelsko-palestyńskie. Mediatorem jest UE, a role dyplomatów przejmują m.in. widzowie – interaktywne political fiction niemieckiej grupy Futur3
„Amfitrion” Kleista w reż. Klemma Agnieszka Jakimiak Teatr Wojciech Klemm z Igorem Stokfiszewskim świetnie poradzili sobie z humorystyczną warstwą dramatu Kleista, ale polegli w bitwie o ideę. „Amfitrion” stał się błahy, teatralnie efektowny
Zmiana Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr „Komuna Otwock. Przewodnik Krytyki Politycznej” ukazuje zmianę, której ulega Komuna oraz zmianę w samej idei „zmiany”, szczególnie w ostatnim etapie pracy komunardów naznaczonym rozczarowaniem