Pani Maria od Moniuszki Maciej Jabłoński Muzyka Wyraz, który rządzi śpiewem i buduje prawdę operowej opowieści, płynie z trzewi, a nie z podręczników ładnego wydobywania dźwięków. Prostota i głębia kreacji Halki Marii Fołtyn były tego najtrafniejszym przykładem
Podleś triumphans Maciej Jabłoński Muzyka Śpiew jako przedłużenie mowy, która waha się w czasie, jest fundamentem wykonawstwa operowego. Niewielu artystów potrafi tak doskonale operować tym narzędziem, jak Ewa Podleś
QUEER OPERA: Casto Divo. Callas i gest cierpiącej inności Maciej Jabłoński Muzyka Callas jako prawda! Callas Inna, niemożliwa, napięta do granic ludzkiego poznania, szorstka, nienazywalna jak głos Syreny z opowiadania Lampedusy, czuła tylko dla wielkiej sztuki
WOKÓŁ KONGRESU KULTURY POLSKIEJ: Reżyserzy, primadonny i ministrowie kultury Maciej Jabłoński Muzyka Polska kultura operowa zmaga się z problemem, który ma głęboko antyintelektualne podłoże. Nie potrafimy traktować opery jako pola do rozmowy o dotykających nas problemach