Synteza w synkopie Antoni Beksiak Muzyka Festiwale nierzadko utrwalają krąg artystów-satelitów, co może być przejawem lenistwa lub konserwatyzmu kuratorskiego, jednak bielskiej Jazzowej Jesieni można to poczytywać za zaletę. Stwarza ona pretekst do coraz to nowych spojrzeń na współczesny jazz
Braki i nadmiary Antoni Beksiak Muzyka Na tegorocznej Warszawskiej Jesieni koncertów było mniej niż jeszcze kilka lat temu, ale udało się też ograniczyć liczbę wpadek i niedoskonałości. Tadeusz Wielecki pozostawia festiwal w dobrej formie
Statyka szarej strefy Antoni Beksiak Muzyka W szarej strefie między sztuką wysoką a rozrywką Club Contemporary Classical (Berlin-Essen-Gdańsk) pokazał spotkania odległych sfer muzyki
Król Craig rozstrzyga odwieczną kwestię Antoni Beksiak Muzyka Jestem pełen podziwu, jak niekoniecznie ekspercka publiczność w Bielsku-Białej z zaufaniem wsłuchuje się w trudne czasem propozycje Tomasza Stańki – i za ten brak koniunkturalizmu bardzo Jesień cenię
Carla Bley: osobliwość i paradoksy Antoni Beksiak Muzyka Carla Bley – która 6 grudnia 2010 roku wystąpiła w warszawskiej Filharmonii Narodowej – jest postacią w Polsce mało rozpoznaną, co być może odpowiada jej szczególnej, nietypowej roli w historii jazzu. A przecież zasługi kwalifikują ją do panteonu
Podróż do epicentrum. VIII Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej Antoni Beksiak Muzyka Wobec generalnej dezintegracji artystycznej festiwali mainstreamowych w Polsce, które zdominowane są przez skomercjalizowane pewniaki i zbankrutowane gwiazdy, stosunkowo niewielkie polskie miasto pokusiło się w roku 2010 o program ciekawy i autentyczny