Epickie reakcje Rozmowa z Normanem Leto Film Dziecko potrafi zapędzić dorosłego w kozi róg przy pomocy trzech pytań-ciosów. Później nie rozmyślamy już nad naturą rzeczy. Ale jako artysta mam więcej czasu na takie filozofowanie, na jego podstawie zrobiłem film – mówi autor długo wyczekiwanego filmu „Photon”
Film ma konstrukcję podróży Rozmowa z Wojciechem Staroniem Film Wiem już, że przestrzeń, której nie widać, na przykład wewnętrzny świat bohatera, trzeba budować od pierwszych scen – mówi autor dokumentu „Bracia”, nagrodzonego w Locarno i Lipsku
„Whisky dla aniołów”, reż. Ken Loach Jagna Lewandowska Film Film „Szukając Erica” był ciepłym i zabawnym „hymnem na cześć wspólnoty” – „Whisky dla aniołów” to najwyżej nieśmiała przyśpiewka
„Skowyt”, reż. Rob Epstein, Jeffrey Friedman Jagna Lewandowska Film „Skowyt” w wersji Epsteina i Friedmana pozostawia nas obojętnymi
Berlinale w szponach relatywizmu Jagna Lewandowska Film Hasłem patronującym 61. Festiwalowi w Berlinie (2011) mianuję relatywizm. Termin adekwatny do sytuacji festiwalowego widza oraz często zawarty w przesłaniu płynącym z ekranu
„Miód”, reż. Semih Kaplanoglu Jagna Lewandowska Film Zwieńczeniem wieloletniej pracy tureckiej ekipy z Kaplan Film Production i równocześnie początkiem historii Yusufa jest „Miód” – najbardziej nasycona i wysmakowana formalnie część trylogii Kaplanoğlu
„Nic się nie stało, prawda?” czyli „Matka Teresa od kotów” Jagna Lewandowska Film Paweł Sala, z perspektywy cofającego się raka, oferuje nam cały wachlarz potraktowanych po macoszemu, banalnych, realistycznych rozwiązań, hołdując hasłom typu: „bohater mógłby być twoim sąsiadem”, „zło czai się nawet w zwyczajnej rodzinie”