Nowa klasyka w muzyce filmowej Jan Topolski Muzyka Dostojność i tempo u Mykietyna; gęstość i mrok u Stańczyka; przestrzeń i pogłos u Rożynek – oto trzy odrębne głosy w polskiej muzyce filmowej
Dlaczego i dla kogo Jan Topolski Muzyka Kompozycje-eseje, kompozycje-manifesty: polskie twórczynie i twórcy poszukują nowych form, by odnieść się w muzyce do rzeczywistości
Komponowanie na internet Wioleta Żochowska Muzyka Nie wiem, czy po pandemii chętnie wrócę do sali koncertowej, mając z tyłu głowy projekty pokazywane w ramach festiwalu Sacrum Profanum i obejrzane na ekranie laptopa. Chyba wolę siedzieć w internecie
Kobiety wkręcające żarówkę Filip Lech Muzyka W przeciwieństwie do czasów młodości Krzysztofa Pendereckiego, dzisiejsze kompozytorki i kompozytorzy nie muszą od razu podbijać świata. Najpierw muszą znaleźć własne miejsce na mapie muzyki
Gwizdy, jęki, wrzaski Kasia Jaroch Muzyka Nowe podejście do ścieżek dźwiękowych zaprzecza tradycji muzyki filmowej jako zbioru melodyjnych i zapamiętywalnych motywów przewodnich. Bazuje raczej na poszukiwaniu rozwiązań współgrających z fabułą
Miłość do tulipanowców Muzyka Kompozytor drzewołaz, znany śmieszek i dobro narodowe. Krytycy, krytyczki, artyści i artystki wspominają Krzysztofa Pendereckiego
MUZYKA 2.1: Teoniki Rożynek Jan Topolski Muzyka Swobodnie czuje się na czterech kontynentach: muzyki współczesnej, nieakademickiej elektroniki, muzyki teatralnej i filmowego sound designu. Kompozytorkę napędza niecodzienna chęć działania w kolektywach oraz swoiste twórcze ADHD