MUZYKA POLSKA. TERAZ!: Agata Zubel Tweet Jeszcze 0 minut czytania Agata Zubel: „Labirynt”. Festiwal Sacrum Profanum, 2012
Agata Zubel na płytach Tomasz Cyz Muzyka Agata Zubel to jeden z najciekawszych głosów muzyki współczesnej. Śpiewa, komponuje, śpiewa to, co komponuje. I wszystko jest od siebie inne, różne, ale wciąż po prostu wspaniałe
Polska opera współczesna Ewa Szczecińska Muzyka W Polsce muzyków posługujących się swobodnie współczesnym muzyczno-teatralnym językiem jest niewielu, tym bardziej godne podziwu są ostatnie premiery w Operze Narodowej dzieł Xenakisa, Zubel czy Nowaka
Zubellissima. „Between” Tomasz Cyz Muzyka Zubel pisze w języku, którego (jeszcze) nie ma. Albo może lepiej: którego nie rozumiemy. Tworzy język, łącząc ze sobą, w sobie, głoski, sylaby, fonemy, dotychczas (chyba) niepołączone
Sacrum Profanum 2012 – relacje Maciej Jabłoński Muzyka Polish Icons: Penderecki, Lutosławski, Górecki, Kilar. A może Kupczak, Zubel, Duchnowski, Stańczyk, Nowak, Mykietyn? Relacje na gorąco z festiwalowych wydarzeń
MUZYKA POLSKA. TERAZ!: Krzysztof Penderecki Muzyka „Tren – Ofiarom Hiroszimy” i „Polimorphy” Krzysztofa Pendereckiego. Zapraszamy do oglądania rejestracji utworów – w ramach akcji Narodowego Instytutu Audiowizualnego
MUZYKA POLSKA. TERAZ! - Witold Lutosławski Muzyka Wykonanie „III Symfonii” na festiwalu Aksamitna Kurtyna we Lwowie w 2006 roku
MUZYKA POLSKA. TERAZ!: Paweł Mykietyn Muzyka „III Symfonia” Pawła Mykietyna. Zapraszamy do oglądania rejestracji koncertu z grudnia 2011 roku – w ramach akcji Narodowego Instytutu Audiowizualnego
MUZYKA POLSKA. TERAZ!: Marcin Masecki v. Bach Muzyka „Kunst der Fuge” Jana Sebastiana Bacha w interpretacji Marcina Maseckiego. Zapraszamy do wysłuchania albumu wydanego przez LADO ABC we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym
Potworność. O Michaelu Hanekem Iwona Kurz Film Haneke stale przypomina o tym, co podskórnie pulsuje w rzeczywistości, w każdej chwili mogąc się ujawnić, co zaciera granice między tu a tam, wnętrzem i zewnętrzem – i dlatego jest niesamowite
Ubierz mnie Małgorzata Goliszewska Obyczaje Z pozoru niewinny eksperyment w gronie rodziny i najbliższych, film Goliszewskiej pozwala spojrzeć na ubiór jako część tożsamości, przynależności pokoleniowej, społecznej, kulturowej oraz płciowej
Ewidencja umierania Rozmowa z Katarzyną Mirczak Sztuka Żeby wejść do budynku Zakładu Medycyny Sądowej, musisz minąć salę sekcyjną, pomieszczenie laborantów. Masz wrażenie, jakbyś wchodził do kościoła. Odruchowo zapinasz marynarkę
Młyn miłosny Jakub Socha Film Gdyby w „Annie Kareninie” Wright połowę czasu poświęconego na wymyślanie ruchów kamery poświęcił aktorom, pewnie byśmy mieli do czynienia z lepszym filmem
Znane drogi Paula Thomasa Andersona Krzysztof Świrek Film Najlepsze filmy Andersona oferują podwójną przyjemność. Jej źródłem jest sama technika opowiadania i finezja historii, które z ironią i bez nachalności przeprowadzają szereg pesymistycznych równań
Tomografia Rozmowa z Allenem J. Kuharskim Literatura Indeks do angielskiego wydania „Dziennika” Gombrowicza prawie mnie zabił. Mniej więcej taki poziom trudności jak indeksowanie Nietzschego. Dziesiątki, jeśli nie setki odniesień, które trzeba wyłapać
Martin Amis: Odrażający, brudny, smutny Juliusz Kurkiewicz Literatura Zanim Michel Houellebecq został na początku nowego millenium najsłynniejszym współczesnym pisarzem francuskim, od prawie trzech dekad wydawał powieści po angielsku – pod pseudonimem Martin Amis