Pornograficzny climax Piotr Gruszczyński Teatr W „Narcosexuals” performerzy są nadzy, w większości to tancerze wybrani w castingu. Wielu z nich miało osobiste doświadczenie z chemseksem
Dobro czyni Piotr Gruszczyński Teatr Nie mam zamiaru udawać nawet, że pojąłem cały zamiar siedmiogodzinnego spektaklu. Oglądanie „Fausta” Castorfa błądzi pomiędzy rozbuchaną inscenizacją i rozszyfrowywaniem znaczeń
Skutecznościowcy i pretensjonaliści Piotr Gruszczyński Teatr Nie można na podstawie programu Theater Treffen wyciągać żadnych daleko idących wniosków dotyczących przyszłości teatru. Jedna rzecz jednak wydaje mi się wyrazista. Bardzo brakuje teatrowi politycznej radykalności, co w sumie jest dosyć zastanawiające w tak radykalnie politycznych czasach
120 × 21 Piotr Gruszczyński Teatr Milo Rau dokonał niemożliwego. Wziął „120 dni Sodomy” Pasoliniego i w roli niewolników obsadził aktorów z niepełnosprawnościami mentalnymi, przede wszystkim osoby z zespołem Downa. Nietrudno zgadnąć, jaki to wywołuje efekt
Karin Anna Giselbrecht Piotr Gruszczyński Teatr Urodziła się w roku 1989. Jej pasją był taniec. Trzy lata temu zapadła w śpiączkę. W piorunującej inscenizacji Castellucciego jest Eurydyką
Straż pożarna teatralna Piotr Gruszczyński Teatr Pożar w burdelu jest kabaretem ściśle warszawskim i z upodobaniem rozpływa się w warszawskiej bylejakości, nagromadzeniu dysonansów, chamstwie połączonym z czułością i złym smakiem
Pułapka doktoryzacji Piotr Gruszczyński Teatr Owszem, realizujemy projekty, często myślimy projektami i rzeczywiście, bardzo stanowczo odcinamy się od myślenia teatrem repertuarowym – polemika z tekstem Małgorzaty Ćwikły
Bez protekcji Piotr Gruszczyński Teatr Program Wielkopolska: Rewolucje zakłada, że artyści, nawet ci amatorscy, mają prawo doskonalić talenty i podążać w rejony ryzykownych przygód, których ich amatorstwo niejako nie zakładało
Doświadczać. Theatertreffen 2012 Piotr Gruszczyński Teatr Podczas berlińskiego festiwalu po raz pierwszy spotkałem się z teatrem, którego doświadczenia nie jestem w stanie jednoznacznie nazwać czy uporządkować, do którego mogę się tylko zbliżyć
Przeanielanie Piotr Gruszczyński Teatr Jak pisać o teatrze tańca Alaina Platela? Zwłaszcza tak doskonałym i radykalnie nowoczesnym, który zresztą wzbudził wielkie protesty abonamentowej madryckiej widowni, gotowej do zerwania premiery
O przekleństwie nieśmiertelności Rozmowa z Marią Janion Muzyka „Wszystko zależy od tego, w jaki sposób twórca inscenizacji chce rozumieć dwa porządki – oceanu i lądu, skończoności i nieskończoności” – rozmowa przy okazji premiery „Latającego Holendra” w Operze Narodowej
Biała msza Piotr Gruszczyński Teatr W „Mszy” Żmijewskiego było coś niepokojąco wibrującego, co nie daje spokoju. Nie oburza, lecz zaburza; każe myśleć o braku, a nawet o utracie jakiegoś miejsca – może niemożliwego, utopijnego, które mogło być piękne, gdyby nie ludzie
Porządek jako źródło cierpień Piotr Gruszczyński Teatr Oba przedstawienia Lupy, „Poczekalnia” i „Poczekalnia.0”, choć każde zupełnie inne, jawią mi się jako dwie najbardziej polityczne wypowiedzi tego artysty w ostatnich latach
DRŻENIE: To mnie jest zimno Piotr Gruszczyński Teatr Trzy kobiety, a za nimi ukryty Krzysztof Warlikowski, drżący z przerażenia ludźmi i samym sobą, swoją egzystencją. Powoli wślizgujący się jak wąż w strategię masek
Nic innego jak tylko zbliżenia Piotr Gruszczyński Teatr A więc dobrze, poświęćmy się. Choćby w godzinę śmierci, kiedy już wiemy, że to naprawdę koniec, a nasze zmurszałe narządy nie nadadzą się nawet do transplantacji – wprowadzenie do spektaklu „Koniec” w reż. Krzysztofa Warlikowskiego. Premiera już 30 września!
PINA BAUSCH (1940-2009): Płaczcie, to pomaga Piotr Gruszczyński Teatr Mimo że to nie Pina Bausch ukuła określenie „teatr tańca”, to ona właśnie stworzyła teatr tańca. Znalazła zupełnie nowe zastosowanie dla środków, jakie daje ciało tancerza