PROJEKT FILM: Blisko ciała Rozmowa z Katarzyną Szczerbą Film W dyskusjach o jakości dźwięku w naszej kinematografii często zapomina się, że z językiem polskim bardzo trudno się pracuje – mówi realizatorka dźwięku, która pracowała przy filmach Marczaka, Kolskiego i Zameckiej
PROJEKT FILM: Tempo i poezja Rozmowa z Agnieszką Bojanowską Film „Montowanie psuje charakter. Wymaga ciągłego podejmowania setek decyzji. Później człowiek z rozpędu podejmuje je w codziennym życiu” – mówi polska montażystka
Żadnego czerwonego deszczu Rozmowa z Robertem Bolesto Film Podczas pracy nad „Ostatnią rodziną” nie mogłem sobie pozwolić na żadne odjazdy. Założyłem, że wszystko ma stać na granicy dokumentu. I że nie piszę biografii artysty. To było dobre założenie – mówi scenarzysta filmu Jana P. Matuszyńskiego
PROJEKT FILM: Związki długodystansowe Rozmowa z Martą Kownacką Film Dziś do popularnych produkcji – łatwych i przyjemnych – angażowani są ludzie, po których nie widać wewnętrznych rozterek, wątpliwości – mówi Marta Kownacka, reżyserka castingu
PROJEKT FILM:Intymna rozmowa Rozmowa z Antonim Komasą-Łazarkiewiczem Film „Pierwsze pokazy organizowane przez braci Lumière wywoływały w ludziach panikę, ponieważ na postaci poruszające się na płóciennym ekranie patrzono jak na duchy. Żeby zagłuszyć ten strach, zaczęto zapraszać muzyków, żeby grali w trakcie pokazów” – opowiada kompozytor muzyki filmowej
PROJEKT FILM: Działam w niszy Rozmowa z Janem Naszewskim Film Moja praca polega na tym, że muszę znać wszystkich. Nie wyobrażam sobie, że ktoś z ulicy puka do moich drzwi i pokazuje projekt, który okazuje się absolutną perłą – mówi szef New Europe Film Sales, jedynej w Polsce firmy zajmującej się sprzedażą filmów
PROJEKT FILM: Rozmowy niekontrolowane Rozmowa z Jagną Janicką Film Czasami się zastanawiam, czy trudniejszy język wizualny w ogóle ma swoich odbiorców. Czy społeczeństwo, które nie jest kształcone plastycznie, będzie umiało odczytywać te sygnały – rozmowa ze scenografką filmową