Під землею і на землі: пʼятий місяць війни на Харківщині Іванна Скиба-Якубова Україна Люди заліковують рани землі (і свої разом із тим), продовжуючи доглядати городи. Кожен город — розкішна метафора непевності й незворотності
Okiem w oko z policjantem Łukasz Zaremba Sztuka Przemoc zawieszona, czy przemoc wisząca w powietrzu, to zwykle przemoc niewidzialna – a to ją właśnie udaje się odsłonić na wystawie „Chronimy was przed wami samymi”
Nie chcę ładnej Polski Rozmowa z Łukaszem Zarembą Obyczaje Polska kultura wizualna jest przede wszystkim dziwna, ciekawa. Czy ładna? To niekoniecznie jest najważniejsze pytanie, które należy zadawać obrazom
Słychać to, co widać Adam Suprynowicz Muzyka W środowisku muzyki współczesnej brak jest zainteresowania dla rzeczy tak przyziemnych jak wizualność. To siła tradycji. Tu się nie patrzy, tu się przychodzi słuchać, reszta jest nieistotna. Tymczasem wyrosło nowe pokolenie odbiorców i twórców, które zaczyna patrzeć
Za wizualnym śmietnikiem M. Szcześniak/ Ł. Zaremba Obyczaje „Plaga”, „epidemia”, „bałagan” i „śmietnik” – kto i jak ma wyznaczyć „zdrową” liczbę obrazów? Jakie są właściwe proporcje obrazów i ludzi, obrazów i przestrzeni?
Georges Didi-Huberman „Przed obrazem. Pytania o cele historii sztuki” Tomasz Szerszeń Sztuka Nie próbujmy uchwycić obrazu, raczej pozwólmy, by to on nas uchwycił. Pozwólmy, by pozbawił nas wiedzy o nim, sugeruje Didi-Huberman. Trudno nie poddać się jego uwodzicielskiej i momentami poetyckiej retoryce
Długi cień postmodernizmu Anna Ready Sztuka Kłopot z wytropieniem początku postmodernizmu to dziecięca igraszka w porównaniu z innymi problemami, których nastręcza ten amorficzny prąd artystyczny. Na marginesie wystawy w londyńskim Victoria & Albert Museum