Infiltracja Klara Cykorz Film „Czas krwawego księżyca” wpisuje się w tworzoną od dekad przez Martina Scorsese sagę amerykańskiej chciwości
Prowincjonalne centrum świata Sebastian Smoliński Film „Udawaj, że to miasto” stanowi zapis specyficznej mentalności, którą możemy określić jako nowojorskie poczucie wyjątkowości. To nic nowego – ślady tego sposobu myślenia znajdziemy w niezliczonych tekstach i filmach o tym mieście
Kocury Jakub Socha Film W „Irlandczyku” Scorsese celebruje swój warsztat, jego aktorzy celebrują swoje najsłynniejsze role. Film najlepszy jest wtedy, gdy ci zaczynają ze sobą się droczyć, obrażać na siebie, coś sobie perswadować
Portugalczyk w Japonii Jakub Socha Film Scorsese zachował archaiczną strukturę książki Endō, która łączy epistolografię z narracją obiektywną, ale postanowił wypełnić zostawione przez pisarza puste miejsca
NOWA FALA SERIALI: Migawki z epoki Jakub Wencel Muzyka W czwartek 19 maja rozpoczyna się festiwal NInA Wersja Beta: Nowa Fala Seriali. „Vinyl” autorstwa tria Scorsese-Jagger-Winter, choć stoi za nim armia utalentowanych scenarzystów, mimo staranności wykonania i wysokiego budżetu, nie opowiada o złotej epoce rocka w jakiś szczególnie interesujący sposób
Martin Scorsese: kilka scen z życia ambasadora Jakub Socha Film Martin Scorsese od blisko ćwierć wieku zajmuje się walką o ochronę dziedzictwa filmowego. 5 lutego w Nowym Jorku rozpoczyna się przegląd klasyki polskiego kina: „Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema”
Ubodzy z Wall Street Krzysztof Świrek Film „Wilk z Wall Street” to trzygodzinna historia wzlotu i upadku, jednak nawet na chwilę nie pojawia się tu ton epiki, znany z podobnych w konstrukcji „Chłopców z ferajny” czy „Kasyna”. To komedia, ale z rozmysłem pozbawiona finezji
„Wyspa tajemnic”,reż. Martin Scorsese Jakub Socha Film Póki Scorsese trzyma się konwencji czarnego kryminału, „Wyspę tajemnic” ogląda się kapitalnie. Niestety, w pewnym momencie film zamienia się w pretensjonalny i bełkotliwy traktat o poznaniu