Ogród spłonął Justyna Drath Teatr Spektakl „Arka i ego” w Teatrze Dramatycznym mówi o niepowodzeniach międzygatunkowej komunikacji i ułożenia narracji o kryzysie klimatycznym w spójną całość. Nie jest jednak pewne, na ile to świadoma próba pokazania tego procesu, a na ile po prostu jedna z jego porażek
Kruchy obwarzanek Justyna Drath Ziemia Wystawa „Antropocen” w Pawilonie Zodiak nie przekonuje nas, że lepiej już było. Umieszcza obok siebie zarówno fantazje o przyszłości, jak i konkretne rozwiązania
Odzyskać żałobę, odzyskać rzekę Justyna Drath Ziemia Rozpacz po Odrze, współczucie dla cierpiących istot, eksponowanie bólu na pewno nie jest procesem wygodnym, nie mamy tu oswojonych i znajomych form. Potrzebujemy skonstruowania tych obrzędów na nowo
Niech płyną, gdzie chcą Justyna Drath Ziemia Kultywowanie pamięci o rzekach, których już nie ma – jak na wystawie w Muzeum Woli – wydaje się szczególnie ważne teraz, w świecie styczniowych burz i przewróconych lutowymi wichurami drzew
WRAŻLIWOŚCI: Nieznośna bliskość natury Justyna Drath Ziemia Czy możemy zgodzić się na opowieść o przyrodzie, która nie będzie jej demonizować ani infantylizować? Nie podkreślać nadmiernie ani jej obcości czy anomalii, ani radykalnego podobieństwa?
Ruiny już teraz Justyna Drath Ziemia „Zakopany krajobraz” to projekt przedstawiający świadectwo historii ludzi, którzy stracili swoje miejsca zamieszkania i całe siatki społeczne w wyniku powstawania w ich sąsiedztwie kopalni węgla brunatnego
Podglądanie kryzysu Justyna Drath Ziemia Tak jak dzieci, które bojąc się horrorów, często wychodzą z pomieszczenia, stają w drzwiach i oglądają film ukradkiem, tak my podglądamy kryzys klimatyczny