Handlarz uczuć Maciej Kaczmarski Muzyka Na najnowszym albumie Briana Eno najważniejsze są uczucia, a centralne miejsce zajmuje człowiek – nie jednak jako bohater, lecz antybohater
BRAK DYSCYPLINY: Lubrykant do rzeczywistości Justyna Stasiowska Muzyka Zapraszanie do przestrzeni i przepędzanie z nich. Wspomaganie koncentracji i programowanie narkotycznych odlotów. Muzyka jako design to już nie tylko soundtrack do wind i, jak ogłosił 102 lata temu Erik Satie, element wystroju mieszkania
Goth w dresie Krzysztof Krześnicki Muzyka Deconstructed club to nie tylko krótkotrwała moda, ale cały nowy nurt w muzyce i kulturze tanecznej. Bierze sobie za cel walkę z chorobami, które toczą scenę klubową
Software dla mas Karolina Gogol Muzyka Pauline Oliveros była pionierką i heroiną muzyki elektronicznej. Należała do pierwszego pokolenia muzyków, które na taką skalę wykorzystało możliwości technologiczne XX wieku. Zmarła w listopadzie 2016
Zegarmistrz światła pomarańczowy Jakub Bożek Muzyka „Doznałem pełnoprawnego paranormalnego doświadczenia słuchowego, usłyszałem kosmiczną orkiestrę dętą” – opowiada o sobie Laraaji. Kim jest jeden z największych oryginałów zakończonego niedawno festiwalu Unsound?
Nuda niemuzyka Jakub Bożek Muzyka Najnowszy album Briana Eno, „Someday World”, to muzyczna konfekcja, grzeczna i nudna
Muzak dla uduchowionych półgłówków Jakub Bożek Muzyka Obelg nie brakuje. Muzyka New Age jest „cyniczna”, „bezduszna”, „pusta” i „eskapistyczna”. New Age to kryształy, wibracje i neognostyckie głupoty. To wszystko prawda. Ale nie cała
Złamana pieczęć Rozmowa z Brianem Eno Media Instrumenty powinny angażować ciało, a do niedawna muzyka elektroniczna zdominowana była przez palec obsługujący myszkę komputera. To żałosne i absurdalne, żeby sztukę, która polega w dużej mierze na doświadczeniu fizycznym tworzyć bez udziału ruchu czy gestów
Brian Eno. Muzyka dźwięków Jacek Plewicki Muzyka Począwszy od lat 70. Eno pomagał przezwyciężać nieśmiałość poważnych kompozytorów i starał się nadawać powagi muzyce pop i rock. To dzięki niemu muzykę tła połączono z kwestią demokratyzacji słuchania i dobrego smaku