Dla wydawcy zostaje 2 procent Rozmowa z Magdaleną Dębowską i Michałem Michalskim Literatura Dla decydentów, a także dla klientów jest trudne do pojęcia, dlaczego godzimy się na tak duże rabaty, skoro potem płaczemy z biedy
Dosyć tego nowego Maciej Jakubowiak Literatura Jeśli mamy dziś kłopot z przymusem nowości, to dlatego, że nie pozwala nam się powtarzać. Tymczasem problemy, z którymi zderzamy się w ostatnich latach, uparcie nie chcą być innowacyjne
В Україні я – криця Rozmowa z Софією Челяк Україна Ти виїжджаєш за межі своєї країни – і плачеш, ходячи вулицями Берліна, Парижа, Варшави, від розпачу, травми і розуміння того, що імперія вирішила вкрасти твою молодість та життя
Od miesiąca ani jednej Olga Wróbel Literatura Na początku lockdown wydawał się wymarzoną sytuacją dla miłośników i miłośniczek książek. Ale książka to nie tylko intelektualny fetysz lub atrakcyjny element tła w tle zdalnej konwersacji. To też produkt, wokół którego kręci się cały rynek
SŁOWA: Nogogłaszczki Rozmowa z Magdą Budzińską i Kachą Szaniawską Literatura Działanie na przekór systemowi języka jest przywilejem piszących, tylko w większości wypadków, żeby to robić naprawdę dobrze, trzeba doskonale wiedzieć, na przekór czemu się działa. Albo mieć doskonały słuch
Najmłodsza naczelna na świecie Rozmowa z Ewą Penksyk-Kluczkowską Literatura Nie trzeba było mieć żadnego rozeznania rynku. Trzeba było wydawać, co podleci, wszystko się sprzedawało w ogromnych nakładach – o rynku książki na początku lat 90. opowiada redaktor naczelna legendarnego wydawnictwa Phantom Press
Pisarze nie potrafią negocjować Rozmowa z Anną Jarotą i Dominiką Bojanowską Literatura Odgrywamy rolę kogoś, kto towarzyszy autorowi w jego samotnej, trudnej pracy. Czasem musimy skrytykować, skłonić pisarza do odłożenia jakiegoś pomysłu na bok. Agent jest obecny cały czas – od początku do końca