Sarabande (Partita 6 e-moll):
Preambulum (Partita 5 G-dur):
Aria (Partita 4 D-dur):
Nakładem Lado ABC we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym ukazało się pierwsze polskie kompletne wydanie „Partit klawesynowych” J.S. Bacha – debiutancki trzypłytowy album młodej klawesynistki Małgorzaty Sarbak.
„«Partity klawesynowe» Jana Sebastiana Bacha to kunsztowny zbiór afektów ubranych w tańce, lamenty i popisy – zwiewne menuety, namiętne sarabandy, skoczne gigi i przekorne couranty. Wszystkie poukładane, bez przypadku i błędu w wyliczeniach, bo Bach był też naukowcem. Wszystkie rewolucyjne, wyznaczające nową jakość, bo Bach był też wynalazcą“ – mówi Małgorzata Sarbak. „Partity” w jej wykonaniu zarejestrowane zostały w niewielkim kościółku w podwarszawskich Urlach.
Małgorzata Sarbak, „Partity klawesynowe” J.S. Bacha.
LADO ABC, Warszawa, premiera 17 czerwca 2013Bach skomponował „Partity” w ciągu kilku lat, uszeregował według tonacyjnego klucza i wydał jako „Clavir Übung. Opus I” w 1731 roku w Lipsku, gdzie był kantorem u św. Tomasza. Tam komponował kantaty co niedzielę i animował życie kulturalne, koncertując z prowadzonym przez siebie Collegium Musicum w kawiarni Zimmermanna. Tam też słuchacze cotygodniowych koncertów mogli słuchać „Partit” w wykonaniu autora.
Małgorzata Sarbak jest klawesynistką, pedagogiem, absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina, studiowała również w Bostonie (New England Conservatory, J. Gibbons). Uczestniczyła w rozmaitych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez H. Dreyfus, B. van Asperen, J. Van Imerseel, K. Haugsand, J. Ogg, M. van Delft, R. Hill, W. Kłosiewicz. Dokonała nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia, które wytypowało ją do reprezentowania Polski na międzynarodowym konkursie EBU „New Talent” 2005 w Bratysławie. Jako solistka koncertowała i nagrywała z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Morphing Chamber Orchestra (współpraca z Andreasem Schollem) podczas wielu festiwali w Polsce i za granicą (m.in. Nantes, Bilbao, Tokio, Berlin). Oprócz typowego dla klawesynu repertuaru XVII- i XVIII-wiecznego interpretuje również dzieła klawesynowej muzyki współczesnej. W 2010 roku wykonała (światowa prapremiera) utwór Pawła Szymańskiego na klawesyn solo „Les Poiriers en Pologne ou une Suite de Pieces Sentimentales de Clavecin faites par Mr Szymanski”. Tworzy rówież muzykę do spektakli teatralnych, pracuje podczas Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie. Lubi koncertować także w miejscach nietypowych dla muzyki klasycznej, docierając w ten sposób do zupełnie innej publiczności.