Wciąż wyrywa głupie serce Stanisław Godlewski Teatr „Frankenstein” w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego ma dziwny, senny rytm. Wiele scen jest tu zawieszonych między serio a buffo. Losy bohaterów wloką się, atmosfera jest gęsta i nieprzyjemna
Żółte światło Stanisław Godlewski Teatr W „Dekalogu” Farugi interpretacje aktorskie stanowią największą siłę spektaklu. Adaptacja wymusiła kondensację historii – dlatego aktorzy grają mocno, intensywnie i szybko
Maski i mity Stanisław Godlewski Teatr W „Larvie” gniewne okrzyki i elementy sztuki walki wytwarzają na scenie postać wojowniczki. Być może właśnie temu ma służyć odprawiany rytuał – przywołaniu ducha nieposkromionej kobiecej siły
Bryki i kleksy Stanisław Godlewski Teatr Najbardziej uderzający w teatralnej realizacji „Akademii Pana Kleksa” jest brak jakiejkolwiek interpretacji. Całość toczy się zgodnie z literą tekstu
Cielecka w Strzelcach Opolskich Stanisław Godlewski Teatr Spektakl „Wstyd” Wdowik jest autentycznie poruszający. Artystce udaje się uchwycić coś tak powszechnego i nieefektownego, że niemal niedostrzegalnego
Za siedmioma Zoomami Stanisław Godlewski Teatr Pytania, jakie pojawiają się przy okazji „Enter Full Screen” Wojtka Ziemilskiego, tylko pogłębiają od lat przegadywane wątpliwości, aż do granicy zupełnego zniechęcenia
Nieporuszone mimozy Stanisław Godlewski Teatr Pomysł eksperymentu Klaudii Hartung-Wójciak był bardzo prosty: a gdyby „Święto wiosny” Igora Strawińskiego, legendarny balet, zatańczyły rośliny? Przecież właściwie ich „Święto wiosny” dotyczy
Omamienie Stanisław Godlewski Teatr Bywa, że wywołane duchy dawnych przedstawień mówią nam coś ważnego o tu i teraz. Co właściwie mówi „Powrót Tamary” Buszewicza w reżyserii Tomaszewskiego?
Szczątki tęsknoty Stanisław Godlewski Teatr Tego dzisiaj potrzebujemy. Nazywania rzeczy po imieniu, a nie nadużywania kreacyjnej zdolności języka, nie szarżowania metaforami czy porównaniami, przynajmniej w sprawach naprawdę istotnych
Dać głos Rozmowa z Sceną Roboczą w Poznaniu Teatr Teatr bardzo długo pracował na opinię medium nieprzystępnego. Chcemy nad tym pracować i tworzyć miejsce bardziej dostępne