Czerwona księga Savalla Łukasz Kozak Muzyka Pisanie recenzji z koncertów Savalla mogłoby być zajęciem perwersyjnie przyjemnym, problem w tym, że o każdym jego wykonaniu muzyki średniowiecznej można napisać to samo: jest złe. Zapraszać Savalla na festiwal muzyki dawnej, to jakby zaprosić Rubika na Warszawską Jesień
Misteria Paschalia 2012 Dariusz Czaja Muzyka Z „Pasją Mateuszową” mam fundamentalny problem. Zawsze ten sam: to nie tylko muzyka na tematy religijne, to jest, w sensie ścisłym, muzyczna teologia
MISTERIA PASCHALIA 2011: Od Poniedziałku do Czwartku Dariusz Czaja Muzyka Co tam narzekania starego zrzędy i nudziarza. Ważne, że publika bawiła się znakomicie. Rzec by można: szaleństwo na trybunach; bałem się, że ktoś marynarką zacznie w końcu wymachiwać
MISTERIA PASCHALIA 2011: Joanna po bristolsku Michał Nogaś Muzyka Od samego początku muzyka duetu Gregory-Utley idealnie złączyła się z filmem Dreyera. Tak idealnie, że o istnieniu grających na żywo artystów przypomniałem sobie dopiero przy okazji kończącej cały obraz sceny
Tarantella, Neapol, barok Rozmowa z Pino de Vittorio/Antonio Florio Muzyka „Tarantyzm jako zjawisko skończył się już dawno, ale duch, tożsamość tego zjawiska wciąż żyje”. „We Włoszech ignoruje się zupełnie muzykę dawną, tu wciąż istnieje kult opery, bel canta”. Muzycy Pino de Vittorio i Antonio Florio w rozmowie z Dariuszem Czają
Misteria Paschalia 2010: Wielki Tydzień Festiwal Krytyków Muzyka Muzyczna klasa, żywe emocje i prawdziwe misteryjne napięcie. Trudno wymarzyć sobie stosowniejszy początek podróży poprzez pasyjne ciemności. Komentują: Dariusz Czaja, Katarzyna Kuszyńska, Paweł Barabasz i Tomasz Cyz
Misterium przejścia Kazimierz Bardzik Muzyka Podczas koncertu Jordiego Savalla pojawiły się oba przewodnie tematy festiwalu Misteria Paschalia. Nie tylko pokój, ale także opłakiwanie i ból po stracie