POP-CORE: Oszukać przeznaczenie Michał Walkiewicz Film „Jeszcze tu wrócę” – po blisko czterdziestu latach ciągłych powrotów brzmi to jak groźba. Grany przez Arnolda Schwarzeneggera cyborg na wielkim ekranie pojawia się po raz szósty, lecz tym metalom i układom scalonym recykling nie służy
POP-CORE: Show Must Go On? Michał Walkiewicz Film W kinach rządzą dziś komiksowi superbohaterowie oraz odkrywane na nowo legendy muzyki. Obydwie grupy mają sporo wspólnego: poza zamiłowaniem do pstrokatych strojów oraz półboskim statusem w popkulturze łączy je marketingowy potencjał
Człowiek z betonu Piotr Mirski Film Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to człowiek z (mentalnego) betonu. Stworzony przez Zacka Snydera na jego obraz i podobieństwo
Oko cyklonu Błażej Hrapkowicz Film W sequelu „Star Treka” Abrams bardzo hałaśliwie i chwilami trochę chaotycznie, ale jednak, stawia pytanie, czy możliwa jest eksploracja bez inwazji
Get a life! Świat teorii fanowskich Kaja Klimek Film Fandom „Star Trek”, „Gwiezdne wojny” i poszerzone Uniwersum, Jetsonowie i Flinstonowie zamieszkujący ten sam świat, „Avatar” jako „Pocahontas” w kosmosie... Życia by nie starczyło, by je wszystkie opisać
Piotr Sawicki, „Odrażające, brudne, złe. 100 filmów gore” Krzysztof Ryszard Wojciechowski Film „Odrażające, brudne, złe” to książka o – lepszych lub gorszych – filmach, ale też o zjawisku utraty pewnych wartości w społeczeństwie, w którym pojęcie moralności wariowało w XX wieku jak błędnik widza na filmach Lucio Fulciego
Krzyk w pustkę. O kinie Wesa Cravena Michał Walkiewicz Film Nie chowaj się w szafie, nie oglądaj się za siebie, nie pytaj o drogę na stacjach benzynowych, unikaj ludzi z zepsutymi zębami i bielmem na oczach. I nigdy, przenigdy, nie uprawiaj seksu!
„Predators”, reż. Nimród Antal Michał Walkiewicz Film W najnowszych „Predators” Nimróda Antala kosmita znów poluje. Tym razem ze współplemieńcami. W filmie ma miejsce symboliczny sąd nad spalającą się w bitewnym ogniu ludzkością
Daleko od Baker Street: „Sherlock Holmes” Katarzyna Wajda Film „Sherlock Holmes” Ritchiego to lepsze technicznie, trochę dojrzalsze i poważniejsze Kino Nowej Przygody, połączenie Harry’ego Pottera i Dana Browna, kina akcji i komedii, z echem milenijnych lęków w tle
„Avatar” – reelekcja króla Camerona? Michał Walkiewicz Film „Avatar” Jamesa Camerona to „Pocahontas” w sukni za 250 milionów dolarów. Na szczęście, ze wszystkich sloganów reklamowych, prawdziwy okazał się jeden: czegoś takiego jeszcze nie widzieliście
Żądza końca Adam Kruk Media W ostatnich dwóch dekadach mistrzem w wieszczeniu końca świata stał się Roland Emmerich. Jego najnowszy apokaliptyczny fajerwerk – film „2012”, potwierdza, że Armagedon sprzedaje się świetnie
Obcy też ludzie Piotr Tarczyński Film Mimo nachalności politycznego przekazu „Dystrykt 9” unika czarno-białego podziału. Ludzie zachowują się wobec Obcych paskudnie, ale i Obcy nie są zbyt sympatyczni, daleko im do dobrotliwych pacyfistów w rodzaju E.T.