Polska, klasyczna, radykalna Rozmowa z Radical Polish Ansambl Muzyka Radical Polish Ansambl chce odebrać słowa „radykalność” i „polskość” grupom, które je zawłaszczają. Chcemy też jednak odebrać „ludowość” osobom, którym kojarzy się ona z biesiadą
Szukać wszędzie Rozmowa z Krzysztofem Pietraszewskim Muzyka Podoba mi się idea zacierania granic, ale żeby to osiągnąć, trzeba rzeczywiście doprowadzić do spotkania. Nie daje tego efektu samo zestawienie kultury didżejskiej i muzyki współczesnej – mówi kurator festiwalu Sacrum Profanum
POWOLNOŚĆ: Grać najwolniej Jan Topolski Muzyka John Cage stał się mimowolnym patronem slow music. Niewątpliwie zaważyła na tym prowadzona przez niego w utworach, wywiadach czy tekstach kampania na rzecz ciszy. Twierdził, że buduje ona narrację na takich samych prawach jak dźwięki
Perkusyjne wędrówki Bartosz Nowicki Muzyka Od Strawińskiego i Bartóka do techno. Trzecia płyta Huberta Zemlera jest koncept albumem o roli perkusji, perkusjonaliów i ich wzrastającym znaczeniu w muzyce XX i XXI wieku
Dziewiąty przełom Borys Dejnarowicz Muzyka Nowy album Radiohead równie dobrze mógłby powstać 40 lat temu. Jeśli w czymś upatrywać tu rozczarowania, to właśnie w tej perfekcyjnie wystylizowanej, ale jednak – wsteczności
Staram się pilnować własnego interesu Rozmowa z Steve'em Reichem Muzyka Studiując u najlepszych nauczycieli, możesz się czegoś nauczyć, ale równie dobrze możesz tylko zmarnować czas. Młodzi twórcy powinni uczyć się razem z muzykami – mówi Steve Reich, bohater festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie