„Nie chcemy rozmawiać o tym, jak będzie w przyszłości wyglądał Mozart na scenie. Skupiamy się tylko i wyłącznie na tym, co może zostać zamówione, jak może brzmieć opera współczesna, opera nowa. I jak powinna być robiona na scenie” – zaczął naczelny dwutygodnik.com, Tomasz Cyz.
Maja Kleczewska opowiadała o operze przyszłości, która zajmie się przede wszystkim życiem wewnętrznym człowieka:
![240](/public/media/static/video.png)
Andrzej Chłopecki o tematach operowych i hokeju:
![241](/public/media/static/video.png)
A Krzysztof Knittel o miłości nieszczęśliwej i autobusach, których nie było:
![242](/public/media/static/video.png)
Mariusz Treliński zdradzał plany na przyszłość w Operze Narodowej:
![245](/public/media/static/video.png)
A w całości debata wyglądała tak:
![246](/public/media/static/video.png)