15 LAT: Czy możemy się już nie kłócić? Maciej Jakubowiak Literatura Wydawało mi się, że krytyka powinna być bezkompromisowa, a książki są ważniejsze od ulotnych znajomości, ważniejsze od koneksji i kurtuazji, że książki są po prostu najważniejsze. Uwielbiałem to. Dziś nie jestem z tego dumny
15 LAT: Lepiej się nie wstydzić Marcin Stachowicz Film Lepiej być cyfrowym analfabetą, ale się nie wstydzić. Albo: wstydzić się, ale nie wisieć na cudzym pasku jak ta sztuczna wisienka na szczycie dekoracji sklepowej. Bo ja umiem docenić followersów, lubię lajki, natomiast zależy mi na czymś jeszcze. Czy może inaczej: w ogóle na czymś mi zależy
Lubię tę robotę Igor Kierkosz Film Problem dzisiejszej krytyki często bierze się z rojeń o możliwości dotarcia do niepraktykujących, wzniecenia dyskusji na szeroką skalę
Sojusz redakcji i recenzentów Rozmowa z krytyczkami i krytykami oraz redaktorami czasopism teatralnych Teatr Teatry mogłyby poczuwać się do odpowiedzialności za krytykę teatralną, również na najbardziej podstawowym, materialnym poziomie, podobnie jak krytyka poczuwa się do odpowiedzialności za praktyków teatru
Krytyk na Fejsie Rozmowa z Orlińskim, Plintą, Szpakiem i Żurawieckim Rozmowy Facebook nie zabił tradycyjnej krytyki. Pokazał jedynie, jak bardzo jest ona koturnowa i zamknięta – zapis Śniadania dwutygodnik.com w Katowicach
A my? Czy sprzedajemy recenzje? Numer 71 Janina Dwutygodnik Wstępniak Łatwo oceniać nam, redakcji pisma finansowanego ze środków publicznych. Nie musimy walczyć o reklamodawców, o statystki sprzedaży, o masowego czytelnika. Nie musimy wikłać się w patronaty i podejrzane wymiany świadczeń. Ale zupełnie niezależni też przecież nie jesteśmy
Uwaga na muzykę Muzyka Jak wygląda sytuacja muzyki? Co zrobić z filharmoniami? Gdzie są kompozytorzy? Jaka jest rola krytyki? Rozmowa z Dorotą Szwarcman, Jackiem Hawrylukiem, Jackiem Marczyńskim i Adamem Suprynowiczem
KUP SOBIE RECENZJĘ: Ankieta. Druga strona medalu Media W związku z organizowaną przez nas i przez magazyn WAW dyskusją „Kup sobie recenzję!”, poprosiliśmy osoby na co dzień zajmujące się promocją kultury, żeby odpowiedziały na cztery krótkie pytania