Do dna nocy J. Szpilka Literatura Leila Mottley swoją debiutancką powieść, nominowane do Bookera „Ślady nocy”, zadedykowała „dziewczynom z Oakland”. Uczyniła to nie po to, aby podkreślić ich cierpienie, ale raczej żeby pokazać, że jednak żyją
Wywłoka, zwierzyniec, kostnica J. Szpilka Literatura Polskie tłumaczenie „Kurewien” Camili Sosa Villady jest brutalne w sposób, który tłumi lekturę pod nawałem obelg, wyzwisk i celowo zbrzydzającego slangu. Idealnie za to pasuje do stereotypowego obrazu ubogiego życia w ruinach latynoamerykańskiego kapitalizmu
Wrak, nie historia J. Szpilka Obyczaje Długa rewolucja seksualności składa się z kolejnych prób wyzwolenia jej od tego, co na niej ciąży – przemocy, podporządkowania, niesprawiedliwości. Seks nie leży poza historią i poza polityką – esej wokół „Prawa do seksu” Amii Srinivasan
Pragnienie, żądanie, lesbijki J. Szpilka Literatura Jenn Shapland pomstuje na historyków, którzy nie byli w stanie nazwać oczywistej miłość Carson McCullers do innych kobiet, ale sama nie potrafi przyznać, że jest w swojej bohaterce zakochana
Gra w upamiętnienie J. Szpilka Media Wielkim osiągnięciem „Pentiment” jest postawienie odbiorcy wobec historii jako chaotycznej wielogłosowości, której uporządkowanie stanowi zawsze polityczną decyzję
Fantastyczne trans J. Szpilka Literatura Zamiast wykorzystywać transpłciowość, aby powiedzieć coś o „ważnych sprawach”, Parker-Chen w „Tej, która stała się słońcem” wykorzystuje historię Chin oraz konwencję literatury fantasy, aby powiedzieć coś o byciu trans
Już tu, już teraz J. Szpilka Obyczaje Obraz queerowości, jaki wyłania się z reportaży o queerze, nie jest ani nietrafiony, ani odległy. Ale zupełnie nie dotyka tego, co jest w queerowym życiu pociągające, piękne, bliskie albo chociaż składa się na normalność odmieńczości, na jej drobne frustracje i przyjemności
Trans i pół kłamstwa J. Szpilka Literatura „Trans i pół, bejbi” Torrey Peters to mistrzowsko napisane czytadło, na przemian wyciskające łzy i śmiech, wzruszające i głęboko złośliwe. Ale siła tej powieści tkwi gdzie indziej: do melodramatycznych rozterek klasy średniej dopuszcza również trans dziewczyny
Punkówy J. Szpilka Muzyka Książka Sary Marcus „Do przodu, dziewczyny!” rozpięta jest między troskliwą pamięcią o Riot Grrrl jako momencie czegoś nowego, ważnego i wciąż rezonującego a konwencjonalną wizją punku jako doświadczenia, z którego należy wyrosnąć
Pragnąc być queer J. Szpilka Obyczaje Queerowość może, i często jest, ekscytująca. I na przekór coming outom nie musi niczego porządkować. Co, jeśli powiem, że jestem transkobietą, przede wszystkim dlatego, że pragnę nią być?
Rewolucja i depresja J. Szpilka Obyczaje Transpłciowość Paula Preciado opisana w „Testo ćpunie” to projekt czerpiący obficie z technoutopijnych koncepcji cyberfeminizmu. Zgodnie z nimi nowe technologie dostarczają narzędzi do przezwyciężenia porządku płci i cielesności
Kto oczekuje szczerości? J. Szpilka Muzyka Zanim Against Me! stało się znane wśród punków jako „zespół transkobiety”, cieszyło się niesławą „zespołu, który się sprzedał”. Stąd też tytuł ukazujących się teraz w Polsce wspomnień Laury Jane Grace: „Trans. Wyznania anarchistki, która zdradziła punk rocka”