Na niby Rozmowa z Anną Adamiak Film Jestem wśród tych osób w ekipie filmowej, których praca jest dobrze widoczna, ale nikt nie wie o ich istnieniu. Mało kto orientuje się, że są ludzie zajmujący się robieniem sztucznych zwierząt – mówi scenografka, twórczyni rekwizytów i mockupów
Czym go skusić, gdzie go złamać Rozmowa z Katarzyną Fidos Teatr „Teatralny bufet jest przestrzenią, w której ekipie ma nic nie grozić. Każdy może przyjść, bo mu coś w życiu nie tak poszło, może się złościć, bo mu nie wyszło na próbie” – mówi bufetowa z Teatru Powszechnego w Warszawie
Cztery regały, jeden krótszy Rozmowa z Małgorzatą Czyżewską Sztuka „Kiedyś przyszła do nas znana artystka, przejrzała swoją teczkę i powiedziała: «Już nie zajmuję się tymi projektami. Nie może ich tutaj być». Odparłam, że niestety nie możemy usunąć tej dokumentacji tylko dlatego, że zmieniła zainteresowania” – wspomina archiwistka z warszawskiego CSW
Po drugiej stronie ulicy Rozmowa z Haliną Gocyłą, Jolantą Stompel-Jędrecką i Jolantą Trzcińską Teatr „Ubolewamy, że teraz wszystko jest z internetu. Młodzi bez komputera nic nie zrobią. A kiedyś scenografowie mieli wizję, wiedzieli, czego chcą” – mówią krawcowe z Teatru Zagłębia w Sosnowcu
Artysta, ale prawdziwy techniczny Rozmowa z Bartkiem Buczkiem Sztuka „W pracy mogę zajrzeć pod podszewkę, zobaczyć, jak to jest zrobione. Czasem widzę, że gdzieś jest fatalny podkład, kogoś chwyta się grzyb, ktoś inny ma wspaniałe krosna” – opowiada artysta i monter wystaw w galeriach
Ten pan jest od wszystkiego Rozmowa z Ryszardem Szczeszakiem Obyczaje Trzy tygodnie dzwoniłem, dobę czekałem na odpowiedź teleksem, woziłem dewizy nocnymi pociągami. Nie denerwuję się, kiedy ktoś nie odpowiada na maila po kwadransie
Piorunochron Rozmowa z Piotrem Bronką Muzyka „Nie chodzi o jakiś kryzys, procentowy spadek, tylko o zupełne zatrzymanie działalności zarobkowej całej rzeszy ludzi. Zatrzymanie akurat w sezonie, gdy zarabia się na resztę roku” – mówi Piotr Bronka, tour manager z wytwórni Karrot Kommando
Nie potrafię się zatrzymać Rozmowa z Wandą Lacrampe Literatura Znajoma, szykując kawę, powiedziała wiele lat temu: „Pamiętaj, jak się dużo wkłada, to się dużo wyjmuje”. Tak mniej więcej jest z tymi kwerendami – trzeba bardzo dużo z siebie dać, żeby coś znaleźć – mówi dokumentalistka pracująca przy książkach, filmach i wystawach
Projekcja musi być na tip-top Rozmowa z Andrzejem Krakowiakiem Film „Najgorsze były płaczące filmy. Bo panie przychodziły wyszykowane jak na przyjęcie, a potem jak się zapłakały, to po seansie ustawiały się w kolejce do lustra, żeby poprawić makijaż. A ja czekałem godzinę, żeby zamknąć kino” – mówi kinooperator z kina Świt w Domu Kultury „Świt” na warszawskim Targówku
Jak nie zdenerwować turysty Rozmowa z Marleną Ciarkowską i Dorotą Baranek Sztuka „Turyści najczęściej pytają o to, gdzie są Głowy Wawelskie. Następne w kolejności jest pytanie: «A co tu można zobaczyć?»” – mówią opiekunki ekspozycji w Zamku Królewskim na Wawelu
Mam tendencję do gadulstwa Rozmowa z Magdaleną Gach Media „Dla osób głuchych język migowy jest pierwszym językiem i w nim chcą dostać tłumaczenie. Zwłaszcza że nie zawsze ćwiczą polski, niekoniecznie czytają książki i gazety” –mówi tłumaczka języka migowego
Jak przedmiot zostaje obiektem Rozmowa z Joanną Rogiewicz i Marcinem Gawryszczakiem Sztuka Starsze panie z estymą opowiadają, jaki to wspaniały przedmiot. My wiemy, że nie nadaje się do zbiorów, ale żal jest odmawiać. Reakcje na odmowę są różne. To są bardzo trudne, smutne sytuacje, ale musimy być twardzi – mówią pracownicy Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
Pierwszy raz Rozmowa z Żenią Aleksandrową i Agnieszką Róż Teatr Plotka o tym, że przy spektaklu Skrzywanka będą pracować konsultantki intymności, rozniosła się po teatrze natychmiast. Były obawy, że nadchodzi cenzura i po co to wszystko, skoro od lat pokazywano nagość
Różowy żakiet Angeli Merkel Rozmowa z Katarzyną Mróz Sztuka Weszłyśmy do muzeum. Ja podglądałam sposób mocowania dzieł, koleżanka konserwatorka, jak położyli werniks. Przyglądałyśmy się tak wnikliwie, że włączył się alarm. Spaliłyśmy się ze wstydu – opowiada koordynatorka wystaw w Muzeum Sztuki w Łodzi
Takie różne fiki-miki Rozmowa z Jarkiem Mizerą Muzyka Jeśli ktoś robi muzykę z serducha tak, że dźwięk aż gryzie, to gatunek muzyczny nie ma dla mnie znaczenia – mówi realizator dźwięku na koncertach i spotkaniach literackich